اخبار

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۵۷۷

دلار گران و سکه ارزان شد

صرافان ارز و سکه در معاملات روزشنبه بازار آزاد، یک دلار امریکا را با 90ریال رشد نسبت به پنج‌شنبه هفته گذشته 34هزار و 800ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 80هزار ریال کاهش، 10میلیون و 300هزار ریال دادوستد کردند. یک یورو در بازار آزاد تهران با 200ریال افت 39هزار و400ریال و هر پوند انگلیس نیز با 100ریال کاهش نسبت به دیروز 49هزار و 500ریال مورد مبادله قرار گرفتند. دیروز یک قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با 90هزار ریال افت به ارزش 10میلیون و 290هزار ریال روی تابلوی صرافان رفت. همچنین نیم سکه طلای بهار آزادی بدون تغییر قیمت 5میلیون و 450هزار ریال و هر قطعه ربع سکه با 20هزار ریال افزایش 2میلیون و 920هزار ریال فروخته شد. هر قطعه سکه یک گرمی طلا با 10هزار ریال افت، یک‌میلیون و 920هزار ریال و یک گرم طلای 18عیار نیز یک میلیون و 45هزار ریال دادوستد شد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز با 16دلار افت یک هزار و 235دلار اعلام شده است.


پرونده لیزینگ مسکن روی میز شورای پول و اعتبار است

رییس هیات‌مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران از برنامه بهره‌گیری از لیزینگ فرامرزی در کشور خبر داد و گفت: پرونده لیزینگ مسکن همچنان روی میز شورای پول و اعتبار است. حمید ابدالی در نشستی خبری تاکید کرد لیزینگ‌هایی که نام آنها در سایت بانک مرکزی درج نشده، فعالیت‌شان غیرقانونی است. به گفته وی، در چند سال گذشته بسیاری از لیزینگ‌ها خود را با قوانین این بانک مطابقت دادند اما شرکت‌هایی که سرمایه مدنظر بانک مرکزی را تامین نکردند، از این صنعت کنار رفتند یا اینکه خود را به عنوان کارگزار معرفی کردند. در پی انحلال کانون لیزینگ ایران و انجمن لیزینگ ایران، از بیست‌وپنجم اسفندماه1394 انجمن مالی لیزینگ ایران تشکیل شد.


تقدیر کمیته امداد

از عملکرد بانک پارسیان

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساوه با ارسال نامه‌یی خطاب به مسوول شعبه ساوه از عملکرد این بانک در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به نیازمندان تقدیر به عمل آورد. در بخشی از این نامه آمده است: ... این نهاد به نمایندگی از نیازمندان شهرستان ساوه مراتب تشکر و قدردانی خود را به مصداق حدیث (لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق) به واسطه تلاش و مساعدت در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی اعلام کرده و توفیق روزافزون جنابعالی را از درگاه خداوند منان مسئلت می‌کند. شایان ذکر است، رسالت و رویکرد بانک پارسیان علاوه بر فعالیت‌های مالی و اقتصادی، رفع محرومیت و کمک به ارتقای سلامت جامعه از طریق خدمت به محرومان است و در این مسیر بانک و صندوق قرض‌الحسنه از ابتدای فعالیت تاکنون اقدامات موثری در راستای توانمندی قشر محروم و آسیب دیده جامعه انجام داده است.


انتشار ایران‌چک‌ تحت نظارت هیات نظارت اندوخته اسکناس

نمایندگان مجلس به بانک مرکزی اجازه دادند ایران‌چک‌های مورد نیاز کشور را پس از تصویب شورای پول و اعتبار منتشر کند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال95 تبصره الحاقی7 را به تصویب رساندند. بهارستان‌نشینان در این مصوبه خود، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مجاز کردند ایران‌چک‌های مورد نیاز کشور را پس از تصویب شورای پول و اعتبار تولید و با مسدود کردن معادل ریالی آن تحت نظارت هیات نظارت اندوخته اسکناس (موضوع ماده21 قانون پولی و بانکی کشور) منتشر کند.


چتر روابط بین‌الملل بانک سامان در 67 کشور جهان

مدیریت بین‌الملل بانک سامان از گسترش روابط کارگزاری بانک سامان با بانک‌های خارجی در دوران پسابرجام خبرداد. به گزارش اداره روابط عمومی بانک سامان، برای تسهیل در انجام خدمات ارزی تجار و بازرگانان کشورمان با سایر کشورهای دنیا، بانک سامان با فراهم کردن پیش‌زمینه‌ها و بستر‌های لازم توانست پس از اجرایی شدن برجام نسبت به گسترش روابط کارگزاری با بانک‌ها در کشورهای مختلف اقدام کند. بر اساس این گزارش، تعداد کارگزاران بانک سامان در حال حاضر با افزایشی چشمگیر به 338 بانک در 67 کشور جهان ازجمله ایتالیا، بلژیک، ترکیه، سوییس، فرانسه، اسپانیا، چین، هند، ژاپن و جمهوری چک افزایش یافته است. این گزارش حاکی است، در حال حاضر با بهره‌گیری از این شبکه گسترده، امکان گشایش اعتبار اسنادی، صدور ضمانت‌های ارزی، انجام بروات اسنادی و حوالجات ارزی فراهم است. گفتنی است، تجار و بازرگانان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با شماره تلفن 23095501-021 تماس بگیرند.


حمایت بانک شهر از فعالان نمایشگاه بین‌المللی کتاب

بانک شهر به عنوان بانک عامل بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با تسهیل در ارائه خدمات بانکی، به حمایت از فعالان حوزه نشر می‌پردازد.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، این بانک که در کنار فعالیت‌های اقتصادی، از تقویت بنیه مالی در حوزه‌های مختلف بانکداری اجتماعی حمایت کرده است، امسال به عنوان بانک عامل بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معرفی شد که برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب مجموعه شهر آفتاب برگزار می‌شود. بانک شهر که همه توان مالی خود را در راستای احداث این مجموعه عظیم به کار بسته و در این مسیر به شهرداری تهران کمک کرده است، برای نخستین بار به عنوان بانک عامل در این نمایشگاه حضور خواهد یافت و یکی از سرمایه‌گذاران عمده مجموعه شهرآفتاب نیز هست که با ارائه انواع خدمات بانکی به مراجعان و ناشران حاضر در این نمایشگاه، بار دیگر محور فعالیت‌های خود را بر اساس مسوولیت اجتماعی قرار داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر