اخبار

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۵۴۶

افزایش بهره‌وری

تعاونی‌های دانش‌بنیان

نخستین همایش تعاونی‌های دانش‌بنیان در کشور برای افزایش بهره‌وری در این بخش برگزار می‌شود.

محمد مهدی تیموری معاونت امور استان‌ها و اتحادیه‌های اتاق تعاون با اشاره به استفاده بهینه از امکانات موجود دانش‌بنیان در بخش تعاون و اینکه این بخش از اقتصاد در اکثر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی فعالیت دارد و یک بخش فرا وزارت خانه‌یی است، گفت: برای کاهش قیمت تمام شده تولید و کالا باید بیش از پیش به این نوع از تعاونی‌ها توجه کنیم و از این‌رو کمیسیون تعاونی‌های دانش‌بنیان، فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق تعاون ایران را تشکیل داده‌ایم.

وی با اشاره به تعامل گسترده‌تر با اتاق بازرگانی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، پیشنهاد کرد: بهتر است با کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی جلسه مشترکی برگزار کنیم. می‌توانیم برای افزایش بهره وری در این بخش، نخستین همایش تعاونی‌های دانش‌بنیان را در کشور برگزار کنیم.

این معاونت اتاق تعاون ایران یادآور شد: یکی از ویژگی‌های تعاونی‌های دانش‌بنیان به روز بودن و منطبق بودن با بازار است که اهمیت بسیاری دارد و با توجه به این موضوع بسیاری از تعاونی‌ها به علت اینکه نتوانسته‌اند خود را با بازار تطبیق بدهند، تعطیل شده‌اند و از این رو این کمیسیون باید بتواند اراده تعاونی‌های جدید دانش‌بنیان را در افراد به وجود آورد. وی به آمار تعاونی‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: باید از این تعاونی‌ها آمار دقیقی داشته باشیم تا بهتر بتوانیم به ساماندهی آنها بپردازیم.

تیموری بیان داشت: بسیاری از سیاست‌های دولت را می‌توان در تعاونی‌های دانش‌بنیان ملاحظه کرد و از این‌رو می‌توان از طریق این تعاونی‌ها سیاست‌های دولت را پیگیری کرد. معاونت اموراستان‌ها و اتحادیه‌های اتاق تعاون با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: تفکر تعاونی‌های دانش‌بنیان به این سیاست‌ها نزدیک است و اگر ما این تعاونی‌ها را حمایت کنیم، راه را برای اجرای اقتصاد مقاومتی هموار کرده‌ایم و از آنجا که کمیسیون تعاونی‌های دانش‌بنیان اتاق تعاون به یک بخش خاص اختصاص ندارد و فرا بخشی است و می‌تواند در سایر کمیسیون‌ها نیز تاثیربگذارد، در این راستا راهگشا خواهد بود.


ساماندهی تشکل‌های توانمند حمل و نقلی مازندران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با تاکید بر ارتقاء ظرفیت صادرات محصولات مازندران گفت: تشکل‌های توانمند حمل و نقلی مازندران ساماندهی می‌شوند.

به گزارش از روابط‌ عمومی حمل و نقل و پایانه‌های مازندران، احمد آفرین محمدزاده در نشست مشورتی با مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران، خواستار تداوم آن در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل شد. احیای صنعت در همه زمینه‌ها از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و نقش حمل و نقل بسیار با اهمیت است. شناسایی دقیق صاحبان صنایع و تجار و ارتباط تشکل‌های صنفی با آنان و قطع‌دست واسطه‌ها و ارتباط به‌موقع با مسوولان استان از برنامه‌های سال 95 است.

وی بیان کرد: بازدیدهای دوره‌یی برای تقویت حمل و نقل و تطبیق با ضوابط بسیار مناسب بوده و از اهداف این دوره‌ها است و در آینده ادامه دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران بر مواردی چون احترام به حقوق دیگران، بیمه تکمیلی رانندگان و پرداختن به مسائل اصلی اعضا انجمن‌ها، جلوگیری از حمل‌بار بدون بارنامه، تعامل با پلیس‌راه و گشت‌های ‌نامحسوس با همکاری انجمن، حمل طیور با هماهنگی دامپزشکی تاکید کرد. اتحاد به وجود آمده بین تشکل‌های صنفی حمل و نقل جاده‌یی استان ستودنی بوده و امیدواریم این همدلی و تعامل منطقی روز‌به‌روز افزایش یابد. دیپلماسی صحیح حمل و نقل در استان سبب قانونمندی این سیستم در استان و تسریع در تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی‌، اقدام و عمل»شده است.


حمایت از60هزار

معلم بیمار صعب‌العلاج

ایرنا| مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: 60هزار معلم مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج تحت حمایت درمانی این وزارتخانه و بخش تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش هستند.

فرشید سیاری افزود: این معلمان که عمدتا به بیماری‌هایی چون سرطان و صرع مبتلا هستند طبق شیوه جدید بیمه تکمیلی، از حمایت کامل درمانی و دارویی برخوردارند. هیچگونه محدودیتی برای درمان معلمان بیمار صعب العلاج و نیز اعمال جراحی دیگر فرهنگیان نداریم. علاوه براین زمان رسیدگی و پرداختی‌های تحت پوشش بیمه به فرهنگیان افزایش یافته است.

وی گفت: پیش از این مدت زمان رسیدگی و پرداخت هزینه‌های درمانی فرهنگیان در قالب بیمه تکمیلی یک ماه بود که اکنون به صورت میانگین به حدود 15 روز کاهش یافته است. در این میان برخی استان‌ها از جمله خراسان رضوی این مدت را به صورت میانگین به یک هفته کاهش داده‌اند. کاهش این مدت زمان به کمتر از یک هفته در کل کشور در دستور کار و مورد پیگیری است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیمه تکمیلی معلمان دایره وسیع‌تری را نسبت به سال‌های گذشته شامل شده که طبق اطلاعیه‌ها اعلام شده است، اظهار کرد: در این میان برخی مسائل و مشکلات نظام درمان و بیمه در کشور مربوط به وزارت آموزش و پرورش نیست و باید در همان بخش‌ها حل و رفع شود.

به عنوان مثال بحث زیرمیزی، عدم رعایت تعرفه‌های مصوب، سرگردانی بیماران در مراکز درمانی اعم از دولتی و غیردولتی، مشکلات ریشه‌یی در پرداخت هزینه‌های دارو و غیره مسائلی است که مشکلاتی را به وجود آورده اما باید از سوی بخش‌های متولی مدیریت و حل شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر