موجی از سرقت آجیل در کالیفرنیا !

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۵۴۱


نیویورک تایمز

تفکیک نژادی، مانعی سر راه جنبش املاک نیویورک - درحالی که شهر نیویورک دارد ده‌ها آپارتمان می‌سازد تا به تقاضای موجود برای املاک پایین‌تر از نرخ بازار پاسخ دهد، مشکلی بزرگ‌تر وجود دارد که مسوولان شهری تا حدود زیادی آن را نادیده گرفته‌اند: ماندگاری تفکیک نژادی در یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان از نظر نژادی. محله‌های تفکیک‌ شده نژادی هنوز هم در سراسر کشور وجود دارند که نتیجه چند دهه تبعیض نژادی و نیروهای قدرتمند اقتصادی امروز ازجمله بازار املاک بی‌رحم نیویورک است.

اختلاف نظر متخصصان زیکای امریکا در مورد بارداری - درحالی که ویروس زیکا تاثیرش را روی امریکا هم گذاشته، مسوولان دولتی سلامت سر یک سوال سیاسی و اخلاقی اختلاف نظر دارند: آیا باید به زنان گفته شود در مناطقی که این ویروس پخش شده، بارداری‌شان را به تعویق بیندازند یا خیر؟ برخی از متخصصان بیماری‌های واگیردار می‌گویند، جلوگیری از بارداری تنها راه مطمئن پیشگیری از متولد شدن نوزادان بیمار است اما از سوی دیگر متخصصان سلامت زنان می‌گویند، دولت نباید به زنان بگوید با بدن‌های‌شان چه کار کنند. علاوه بر این مسوولان دولتی سلامت تا به حال به زنان هیچ منطقه‌یی از کشور در مورد باردار شدن اخطار نداده‌اند.

لایحه خودکشی کمکی کانادا- دولت جدید کانادا لایحه جدیدی را معرفی کرده که در شرایط خاص به بیمارانی که مبتلا به مریضی‌های مرگبار و دردناک هستند، اجازه می‌دهد با کمک پزشک و به صورت قانونی به زندگی خود پایان دهند.


لس‌آنجلس تایمز

سرقت آجیل در کالیفرنیا دردسرساز شده است- شرکت حمل‌و‌نقلی که با کامیونش از راه رسیده بود، مجاز به نظر می‌رسید ولی مدارکش کمی مشکوک بود. با این حال بعد از چند تماس تلفنی، هورایزن نات دستور بار زدن 45هزار پوند پسته و آجیل را صادر کرد. چند ساعت بعد، کامیون حمل بار خالی بود و حدود 450هزار دلار آجیل ناپدید شد. این سرقت که اواسط ماه نوامبر صورت گرفت، یکی از 31سرقت گزارش‌ شده سال گذشته در کالیفرنیاست؛ موجی از جرایم روستایی به ارزش کل 9میلیون دلار که باعث متعجب ‌شدن صنعت آجیل این ایالت شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر