روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۵۱۴

نمایندگان به فکر حل مشکل بیکاری و کاهش تولید باشند؛ فارس آیت‌الله احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه عبادی ـ سیاسی تهران با اشاره به انتخابات 7 اسفند گفت: اکنون انتخابات تمام شد، هر چه بود گذشت. مردم هم شرکت کردند و قریب به 70میلیون رأی به صندوق‌ها ریخته شد و انتخابات با شکوه، آزادی و امنیت برگزار شد. در کشور افرادی رأی آوردند و کسانی هم که رأی نیاوردند با نجابت نتایج را قبول کردند. اکنون آقای نماینده، شما می‌خواهید به مجلس بروید که چکار کنید؟ فقط می‌خواهید روی کرسی بنشیند و در جایی بلند شوید و رأی بدهید یا ندهید. جنتی در ادامه تاکید کرد: نماینده باید ببیند درد مردم چیست. بیکاری درد بی‌درمانی است چرا نباید به فکر آن باشیم. چرا تولید باید افت کند، اینها کارهای نمایندگان مجلس است، نمایندگان کارهای فرعی خود را کنار بگذارند و به کارهای اصلی برسند.

انتقاد نماینده اندیمشک از هلال احمر؛ ایسنا سیدعیسی دارایی، نماینده اندیمشک در مجلس از عملکرد هلال احمر در رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان این منطقه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مسوولان مربوطه به ویژه هلال احمر تا این لحظه وضعیت روستاهایی که در مسیر رودخانه دز قرار داشته‌ و متحمل خسارات زیادی شده‌اند را رسیدگی نکرده است. وی همچنین با تاکید بر ضرورت رسیدگی فوری به وضعیت کشاورزانی که متحمل خسارات سنگینی از ناحیه سیل شده‌اند، گفت: باید هرچه سریع‌تر وضعیت بیمه این کشاورزان و مردمی که از این راه ارتزاق می‌کردند مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

سوال از روحانی درباره پدیده شاندیز منتفی است؛ ایلنا موسی‌الرضا ثروتی، نماینده بجنورد در مجلس نهم گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی مجلس نهم قرار داریم، موضوع سوال از رییس‌جمهور درباره حل مشکل پدیده را نیز آقای پژمانفر به عنوان نماینده مشهد در مجلس کنونی و مجلس دهم پیگیری خواهند کرد و من دیگر دنبال طرح این سوال از آقای روحانی در صحن نیستم. وی با اشاره به انتخاب اعضای هیات‌مدیره جدید پدیده شاندیز و دیدار روز گذشته خود با یکی از آنها اظهار کرد: این عضو هیات‌مدیره جدید پدیده شاندیز تقاضاهایی برای حل مشکل سهام‌گذاران پدیده داشت که من از ایشان خواستم این درخواست‌ها را به صورت مکتوب در اختیار مجلس قرار دهند.

شورای نگهبان بخشی از طرح ممنوعیت به‌ کارگیری بازنشستگان را دارای ابهام دانست؛ تسنیم طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیست و چهارم اسفند ماه یک هزار و سیصد و نود و چهار به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 25/01/1395 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌شود: با وجود اصلاح به عمل آمده تبصره یک ماده واحده کماکان ابهام دارد زیرا مرجع و مقام صدور اجازه خاصه مشخص نگردیده است.

رییس‌جمهوری صربستان به ایران سفر می‌کند؛ ایرنا تومیسلاو نیکولیچ، رییس‌جمهوری صربستان سفر رسمی خود به جمهوری اسلامی ایران را از روز یک‌شنبه 29فروردین ماه رسما آغاز می‌کند که این اقدام تاکیدی بر روابط خوب و سنتی دو کشور است. دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری صربستان روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌یی با اشاره به سفر کاری ریاست‌جمهوری این کشور به ایران نوشت که در این سفر وی با حسن روحانی و سایر مقامات کشورمان دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

مخالفت مقام ارشد وزارت خزانه‌داری امریکا با تحریم جدید به بهانه برنامه موشکی ایران؛ ایسنا آدام زوبین، معاون وزیر خزانه‌داری امریکا گفت که وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه برنامه موشکی این کشور اتحاد بین‌المللی را بر هم می‌زند. وی در یک کنفرانس در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها گفت: تصویب قانونی برای وضع تحریم‌های غیرهسته‌یی جدید بی‌دلیل اتحادیه بین‌المللی ما با شرکایمان را به خطر می‌اندازد. زوبین در ادامه به اظهارات وزیر خزانه‌داری در این زمینه اشاره کرد که گفته بود، آنچه اهمیت دارد این است که اطمینان داشته باشیم ابزار تحریم‌ها همچنان موثر است نه اینکه بیش از حد از آنها استفاده کنیم.

نماینده ایران با رأی اکثریت عضو کمیسیون دایمی حقوق بشر اسلامی شد؛ ایلنا حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه از انتخاب نماینده ایران به عنوان عضو کمیسیون دایمی حقوق بشر اسلامی خبر داد. وی در کانال تلگرامی خود نوشت: نماینده ایران با رأی اکثریت اعضای گروه آسیایی سازمان همکاری اسلامی به عنوان عضو کمیسیون دایمی حقوق بشر اسلامی انتخاب گردید. وی افزود: این کمیسیون یکی از کمیسیون‌های مهم سازمان همکاری اسلامی است که وظیفه بحث و بررسی مباحث حقوق بشر اسلامی را بر عهده دارد.

مذاکره دهقان با روس‌ها بر سر خرید سوخو-30 و تانک تی-90؛ فارس خبرگزاری اینترفکس روسیه با اشاره به سفر حسین دهقان، وزیر دفاع ایران به مسکو گزارش داد که وی در روسیه در زمینه توافق تسلیحاتی و خرید جنگنده‌های سوخو-30 اس‌ام و تانک‌های تی-90 مذاکره و رایزنی خواهد کرد. براساس این گزارش، وزیر دفاع ایران روزهای 18 و 19 اردیبهشت طی دیداری رسمی به روسیه سفر خواهد کرد. به گفته یک مقام سفارت ایران در روسیه، دهقان در این سفر با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دیدار و درباره مسائل مختلفی رایزنی خواهد کرد.

فصلی نوین در روابط تهران- دهلی گشوده می‌شود؛ ایرنا یک هفته پس از سفر وزیر نفت هند به ایران، وزیرخارجه این کشور نیز شنبه 28فروردین قرار است وارد تهران شود. صاحب‌نظران سفر «سوشما سواراج » وزیر امور خارجه هند تنها یک هفته پس از دیدار وزیر نفت این کشور به ایران را گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور می‌دانند. به گفته کارشناسان امور بین‌المللی، «سوشما سواراج» در سفر به ایران در دیدار با مقامات کشورمان درخصوص امضای قرارداد فرزاد ب و سفر نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به در آینده‌یی نه چندان دور گفت‌وگو می‌کند.

سفارت ایران سفر سردار سلیمانی به مسکو را تکذیب کرد؛ ایسنا شبکه خبری فاکس‌نیوز در خبری مدعی شد: ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران بار دیگر به روسیه سفر کرده است تا با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کند. در همین خصوص سفارت ایران در روسیه به ادعای رسانه‌های غربی درخصوص سردار سلیمانی به روسیه واکنش نشان داد و سفر این نظامی بلندپایه ایرانی به مسکو را تکذیب کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر