اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰

نشست صمیمانه مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی قدس با پرسنل

شهرقدس| مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس با اشاره به نام‌گذاری ســال 1395 از ســوی مقام معظم رهبــری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: فعالیت‌ها و عملکرد ســازمان فرهنگـی ورزشـی باید منطبق بر شعار رهبری باشد. به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس؛ این نشست در تاریخ 19فروردین ماه با هدف تبریک سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به پرسنل و بررسی فعالیت‌ها و عملکرد ســازمان و توانمندی‌های پرسنل برگزار شد. مدیرعامل سازمان در ابتدای جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تمامی پرسنل گفت: سازمان در این چند سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته بسیار پیشرفت داشته و این پیشرفت نشان‌دهنده همت و همکاری تمامی نیروهای سازمان است. بهزاد لطفی با اشاره به انتخابات مرحله دوم دوره دهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی موجبات شکل‌گیری حماسه سیاسی در کشور خواهد بود لذا سازمان باید در برگزاری با شکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی کوشا باشد تا دشمنان را مأیوس و ناامید کند. در پایان جلسه بهزاد لطفی از تمامی پرسنل خواست تا با تعامل و همکاری بیشتر و ایجاد فضایی دوستانه در محیط کار نسبت به پیشرفت سازمان تلاش کنند.

تلاش و کار مضاعف باید همچون گذشته

سرلوحه کار راهداران استان مازندران باشد

ساری| مهندس حیدر نوروزی ضمن قدردانی و تشکر از عملکرد تمامی حوزه‌ها در سال گذشته خاطرنشان کرد: باید در سال جدید همچون گذشته با تلاش و جدیت برای اهداف و برنامه‌های این اداره کل از هیچ کوششی دریغ نکرده و با تمام توان و به‌کارگیری امکانات برای ایجاد یک راه ایمن و استاندارد در این استان ولایتمدار بکوشیم. وی در ادامه ضمن اشاره به پاکسازی سراسری محورهای استان مازندران به صورت همزمان و زیباسازی حریم راه‌ها در نوروز امسال افزود: پاکسازی حریم راه‌های استان باید به طور ساری و جاری در تمام فصول سال از برنامه‌ها و اقدامات همیشگی این اداره کل باشد؛ از این رو در سال جدید نیز این مهم باید با جدیت و پشتکار کلیه روسای ادارات تابعه انجام پذیرد. مهندس نوروزی به اقدامات گسترده در زمینه راهسازی در محورهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی در زمینه ارتقا و توسعه محورهای ارتباطی استان بودیم که در این میان توسعه و چهارخطه کردن محور تاریخی و حساس هراز ازجمله اقدامات مثبت این اداره کل است.

تفاهمنامه کاری بین شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی و خانه صنعت و معدن امضا شد

اراک| با هماهنگی‌های صورت گرفته تفاهمنامه همکاری با حضور مهندس سهل‌آبادی، ریاست خانه صنعت و معدن ایران و مصطفی آمره، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی به امضای دو طرف رسید. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در مراسم امضای این تفاهمنامه روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، خانه صنعت، رییس و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک نیز حضور داشتند. مصطفی آمره، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی هدف از امضای این تفاهمنامه را مشارکت با بخش خصوصی و تشکل‌های مرتبط با صنعت و معدن در راستای انجام ماموریت‌های این شرکت، رقابت‌پذیری و بالا بردن بازده واحدهای صنعتی عنوان کرد. وی گفت: همکاری مشترک در زمینه‌های آموزشی توسعه بازار و کمک به افزایش میزان صادرات واحدهای تولیدی و صنایع کوچک از دیگر اهداف مهم امضای این تفاهمنامه است.

تالیف و ترجمه کتاب با همکاری عضو هیات علمی واحد اردبیل

اردبیل| کتاب بیوشیمی به زبان ساده اثر جان تی مور و ریچارد لانگلی توسط دکتر هاشم یعقوبی ،عضو هیات علمی واحد اردبیل با همکاری داریوش عسگرپور، علی‌رضا آصف‌پور و نگار مولازاده ترجمه و منتشر شد. این کتاب در موضوع زیست‌شناسی توسط انتشارات اطمینان چاپ و منتشر شد و طی فصول متعدد به بیان مفاهیم بیوشیمی پایه، شیمی آب، شیمی آلی همچنین پروتیئن‌ها و مباحث مربوطه می‌پردازد. کتاب دیگری نیز با عنوان ضروریات زیست مولکولی و مولکولی پیشرفته با همکاری دکتر هاشم یعقوبی و دو تن از اساتید بنام‌ موسی بهری و دکتر جواد محمدنژاد تالیف و منتشر شده است. گفتنی است، کتاب مذکور طی 10فصل به بررسی ساختار و عمل اسیدهای نوکلئیک؛ سازمان ژنوم یوکاریوت‌ها، همانندسازی DNA، پردازش RNA، سلول‌های بنیادی و مباحث ذی‌ربط می‌پردازد.

بخش قره‌چای در استان مرکزی

قربانی بزرگ افت سطح آب دشت‌ها

اراک| معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌یی مرکزی، تغییر رویکرد وزارت نیرو در مدیریت آب از سازه‌یی به غیرسازه‌یی را عامل مهمی در مدیریت مطلوب منابع آبی دانست. سیدجلال شاهرخ در توضیح این مطلب به وضعیت رودخانه قره‌چای در استان مرکزی به عنوان مثال اشاره کرد و افزود: اتفاقی که در این راستا به وقوع پیوسته و بسیار حیاتی هم است، تغییر رژیم رودخانه است. وی ادامه داد: تغییر رژیم رودخانه بدان معناست که بارندگی و خشکسالی از یک طرف و بهره‌برداری‌های خارج از عرف از آبخوان‌های منطقه که بنا به ضرورت بوده یا توسعه‌های ناپایداری که صورت گرفته از طرف دیگر باعث شده رودخانه قره‌چای از حالت طبیعی خود خارج شود. وی گفت: این شرایط بدان معناست که زمانی دشت‌های اطراف به دلیل سطح بالای آب‌های زیرزمینی، رودخانه را در مسیر خود تغذیه می‌کردند و آب پایه‌یی به صورت مستمر جاری بود اما درحال حاضر به دلیل افت سطح آب هر چه آب به رودخانه می‌آید و جاری می‌شود، دشت را تغذیه کرده و آب پایه و جاری در رودخانه کاهش پیدا کرده است.