مصرف 11میلیارد مترمکعب گاز در خراسان رضوی

۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۱۴۷

خراسان رضوی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از مصرف حدود 11میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سال 94 در این استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی، حبیب‌الله صادقی با اشاره به مصرف 11میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سال 94 در این استان گفت: در سال گذشته به‌طور میانگین و با توجه به تفاوت مصرف در فصول سرد و گرم سال، در 6ماهه اول روزانه 25میلیون مترمکعب و در 6ماهه دوم 36میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف مورد مصرف قرار گرفته است.

وی افزود: از مجموع 11میلیارد مترمکعب گاز مصرفی استان در سال 94، میزان 4میلیارد و 500میلیون مترمکعب در بخش خانگی و عمومی استفاده‌ شده که این رقم با توجه به میزان افزایش 75هزار مشترک در سال گذشته، از تراز صرفه‌جویی مطلوبی برخوردار است.

صادقی با اشاره به سهم 19درصدی صنایع فولاد، سیمان و سایر صنایع از مصرف گاز طبیعی استان، گفت: این شرکت در ادامه سیاست‌های حمایتی خود از محیط‌‌زیست در سال گذشته، شاهد مصرف 6درصدی گاز طبیعی در حوزه حمل‌ و نقل «CNG» بوده است.

صادقی همچنین به مصرف 34درصدی گاز طبیعی توسط 9 نیروگاه خراسان رضوی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش تحویل گاز به بخش نیروگاهی، علاوه بر کاهش آلودگی هوا باعث توسعه صنعت و شکوفایی چرخه اقتصادی استان می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر