قربانیان باج‌افزارها 209میلیارد دلار پرداخت کردند

۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۱۳۶

گاردین

مشکل اعتماد کامرون - بعد از اینکه دیوید کامرون آشکار کرد که در صندوق خارجی واقع در پاناما که متعلق به پدر فقیدش بوده 5هزار سهم داشته، او حالا با فشاری مضاعف روبه‌روست تا بیانیه‌یی به پارلمان درباره بحث‌های پیرامون این مساله

صادر کند.

در پایان هفته‌یی سوزان، کامرون که سهامش را در سال 2010 به ارزش 30هزار یورو فروخت، به گمراه کردن مردم، خیانت به اعتماد آنها و «از بین بردن اعتبارش» متهم شده است. خیلی‌ها به این حقیقت اشاره کردند که او پس از این اقرار کرد که داونینگ‌استریت یک هفته گفت این یک مساله خصوصی است و بعد چند بیانیه منتشر کرد.

افزایش موارد باج‌افزارها، زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورد - سه روز پیش یک ویروس دیجیتال در سه بیمارستان در کالیفرنیای جنوبی که متعلق به کمپانی خدمات درمانی پرایم است، پخش شد و اطلاعات و داده‌های پزشکی آنها را پنهان کرد. هکرهای ناشناس 17هزار دلار بیت‌کوین (یک نوع واحد پول آنلاین) در ازای آنلاک کردن این داده‌ها خواستند، اما به گفته این کمپانی آنها جلو این حمله سایبری را گرفتند و هیچ پولی پرداخت نکردند.

با این حال در مدتی که سیستم‌ها مختل شده بودند، بیماران برای انجام رادیولوژی دچار مشکل شدند. این حمله‌های باج‌افزاری چنان افزایش چشمگیری داشته که به گفته اف‌بی‌آی، در سه ماهه اول سال جاری قربانیان این حملات بیش از 209میلیارد دلار باج پرداخت کردند. این در حالی است که این رقم در تمام سال 2015 تقریبا 25میلیارد دلار بوده است.

4درصد لس‌آنجلس به تمیزکاری فوری نیاز دارد - تحقیقات آماری جدید با بررسی بیش از 9.100 مایل از خیابان‌ها و کوچه‌های لس‌آنجلس نشان می‌دهد که دفع غیرقانونی پسماند در مناطق فقیرنشین شهر، بیشتر از مناطق مرفه است.

طبق آماری که روز جمعه توسط مسوولان شهری منتشر شد، بیش از 370 مایل از جاده‌ها و خیابان‌های لس‌آنجلس یا 4درصد از بلوک‌های این شهر تا حدی کثیف هستند که به تمیزکاری فوری نیاز دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر