اخبار

۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۱۱۶

سفر مسوولان شرکت بوئینگ

به تهران

بوئینگ با اجرایی شدن برجام، هفته آینده هیاتی از شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای بررسی راهکارهای همکاری این شرکت با ایرلاین‌های ایرانی و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، با سفر این هیات به تهران ابعاد همکاری‌های احتمالی بوئینگ در راستای پشتیبانی ناوگان فعلی با حضور مدیران ارشد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و مدیران سایر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در بخش خصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی اواسط اسفند ماه سال گذشته اعلام کرده بود که با توجه به چراغ سبز دولت امریکا به شرکت بوئینگ از این شرکت برای انجام مذاکره لازم با شرکت‌های ایرانی دعوت شده است.


درخواست ورود ستاد اقتصاد مقاومتی به طرح فروش قسطی مسکن

نماینده اردبیل در مجلس نهم خواستار ورود ستاد اقتصاد مقاومتی به موضوع و کمک به تحقق این طرح از طریق بازپرداخت معوقات چند 10هزار میلیارد تومانی دولت به بانک‌ها شد.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در صورت اجرایی شدن این ایده توسط انبوه‌سازان و نظام بانکی بستر اصلاح مناسبی در حوزه مسکن آغاز و مسکن از رکود خارج می‌شود.

وی در پیشنهادی خواستار توجه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به طرح فروش اقساطی مسکن شد و اظهار کرد: تحقق چنین ایده‌یی نیازمند حمایت جدی دولت از انبوه‌سازان و نظام بانکی است که تصمیم گرفته‌اند زمینه خروج مسکن از رکود را به وجود آورند. به یقین پرداخت بدهی چند 10هزار میلیارد تومانی دولت به بانک‌ها کمک موثری به این قضیه است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پرداخت مطالبات بانک‌ها توسط دولت را در کاهش کارمزد بانک‌ها در طرح فروش اقساطی موثر دانست و گفت: در صورت تعریف خط مالی و اعتباری مناسب توسط دولت برای بانک‌ها، کارمزد 3درصدی پیشنهادی انبوه‌سازان برای اجرای طرح پیشنهاد منصفانه‌یی خواهد بود.


ضرورت تغییر رویکرد شهرهای جدید به محله‌محوری

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید و معین ویژه شهرجدید پردیس تغییر رویکرد از افتتاح واحدهای مسکونی فاقد خدمات در شهرهای جدید به افتتاح محله را امری بسیار ضروری دانست و گفت: در حقیقت بهره‌برداری از واحدهای مسکونی فاقد خدمات مهم‌ترین مشکل سایت‌های مسکن مهر در کشور به شمار می‌رود.

حبیب‌الله طاهرخانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر هدف و شعار وزارت راه وشهرسازی، صرفا ساخت واحد مسکونی درسایت‌های مسکن مهر باشد این موضوع باعث دورشدن ازاندیشه ایران‌شهری می‌شود درحالی که در اندیشه ایران‌شهری یا اندیشه‌های مدرنی که در حوزه شهرسازی وجود دارد به هیچ‌وجه صحبت از ساخت تعداد واحد و کمیت نیست بلکه همه به کیفیت مجموعه سازه‌ها و کیفیت زندگی در آن شهر توجه می‌کنند.

طاهرخانی در ادامه تحویل محله به جای واحد مسکونی به مردم را راه‌حل اصلی مشکلات موجود دانست و افزود: براساس نظرسنجی‌های انجام شده نزدیک به ۷۰درصد متقاضیان درصورت امکان قصد دارند واحدهای خود را پس از تحویل فروخته و به مکانی دیگر نقل مکان کنند که این نشان‌دهنده شکست سیستم مسکونی و سیاست ساخت آن خواهد بود. معین ویژه شهر جدید پردیس با تاکید بر لزوم اجرای این تغییر رویکرد در تمام شهرهای جدید به ویژه پردیس اضافه کرد: به همین دلیل افتتاح محله به جای واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد که شهر جدید پردیس نخستین نمونه اجرایی آن در سطح کشور خواهد بود.


تدوین سند مطالعاتی «مدیریت یکپارچه حمل و نقل هوایی»

محمود صفار‌زاده معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین سند مطالعاتی « مدیریت یکپارچه حمل و نقل هوایی» برای توسعه همگام در بخش‌های ناوگان، زیرساخت‌های فرودگاهی، تجهیزات هوانوردی و نیروی انسانی برای پاسخ به تقاضاهای آینده خبر داد. محمود صفارزاده از تدوین سند مطالعاتی «مدیریت یکپارچه حمل و نقل هوایی» در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبرداد و گفت: در همین زمینه سند مطالعاتی برای مدیریت حمل و نقل هوایی به صورت یکپارچه در راستای توسعه همگام صنعت هوانوردی در دستور کار قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وی گفت: طی ۵ سال آینده باید روی چند نکته کلیدی در صنعت هوانوردی کشور تمرکز کنیم که یکی از این موضوعات رفع تحریم‌های هوانوردی و نوسازی ناوگان بود و امیدواریم این پیش‌قراردادها طی چندماه آینده نهایی شود. معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رفع موانع زیرساختی فرودگاهی را از دیگر موضوعات مورد توجه برای سال‌های آینده و همزمان با ورود ناوگان هوایی جدید به کشور عنوان کرد و گفت: همچنین تجهیزات هوانوردی کشور برای مدیریت پروازها و نشست‌وبرخاست‌ هواپیما نیز باید نوسازی شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر