اخبار

۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۱۱۰

سکه گران و دلار ارزان شد

صرافان بازار ارز و سکه در معاملات روز شنبه بازار آزاد، هر دلار امریکا را 190ریال کاهش نسبت به روز چهارشنبه گذشته 34هزار و 710ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید و قدیم را با 45هزار ریال افزایش 10میلیون و 300هزار ریال دادوستد کردند. هر یورو در بازار آزاد تهران با 70ریال کاهش 39هزار و 530ریال و هر پوند انگلیس با 550ریال تنزل 49هزار ریال تعیین قیمت شد. همچنین یک قطعه نیم سکه طلای بهار آزادی 5میلیون و460هزار ریال (50هزار ریال افزایش) و هر قطعه ربع سکه نیز 2میلیون و900هزار ریال (10هزار ریال افزایش) فروخته شد. در معاملات دیروز هر قطعه سکه یک گرمی یک‌میلیون و940هزار ریال (10هزار ریال رشد) و یک گرم طلای 18عیار نیز بدون تغییر یک‌میلیون و 50هزار ریال دادوستد شد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز با 13دلار رشد یک‌هزار و 239دلار اعلام شد.


تقدیر از مشارکت بانک ملی در مسابقات روبوکاپ

مشارکت بانک ملی ایران در یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران مورد تقدیر قرار گرفت. در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران، دکتر موسی‌خانی رییس کمیته ملی روبوکاپ با اهدای لوح و تندیس از مشارکت و حمایت بانک ملی ایران در برگزاری مسابقات روبوکاپ قدردانی کرد. گفتنی است، هدف این مسابقات ترویج و گسترش دانش روباتیک و هوش مصنوعی در میان نوجوانان و جوانان کشور بوده و در حال حاضر این مسابقات به عنوان باکیفیت‌ترین و بزرگ‌ترین مسابقه هوش مصنوعی و روباتیک غرب آسیا ارزیابی و از سال 1385هرساله به‌طور مستمر در ایران برگزار می‌شود. مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران دارای جایگاه ویژه‌یی نزد پژوهشگران و دانشمندان ایران و دنیاست.


ثبت‌نام بازنشستگان برای دریافت کارت اعتباری کالا

بانک صادرات ایران به مناسبت حلول ماه مبارک رجب برای افزایش رفاه حال بازنشستگان، صدور کارت‌های اعتباری برای خرید کالای ایرانی برای بازنشستگان را در دستور کار قرار داد. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای افزایش رفاه بیشتر بازنشستگان با اختصاص اعتبارات لازم نسبت به بستر‌سازی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز جهت اجرای این طرح اقدام کرده است. بر این اساس بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری که حقوق خود را از طریق شعب بانک صادرات ایران دریافت می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این بانک به نشانی www.bsi.ir نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نیاز و اخذ کد رهگیری اقدام و پس از دریافت پیامک از سوی بانک و نیز اعلام در سایت مذکور باید جهت دریافت کارت صادره و تکمیل پرونده خود همراه کارت ملی و تصویر آن به شعبه اعلام شده مراجعه کنند.


معرفی خدمات سامانه پرداخت امن پاسارگاد

پرداخت امن پاسارگاد سامانه‌یی است که امکان خرید و فروش اینترنتی امن را برای کاربران فراهم می‌آورد. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، کاربر با بهره‌گیری از این سامانه علاوه بر سهولتی که در فرآیند خرید آنلاین کالا خواهد داشت، قادر خواهد بود خرید اینترنتی را با همان اطمینان خرید از بازار واقعی تجربه کند. در این سامانه، بانک به عنوان داور در تراکنش‌های مالی اینترنتی وارد می‌شود تا هم خریدار و هم فروشنده از اطمینان خاطر بیشتری در انجام تراکنش برخوردار شوند. بر اساس این خبر، روش کار در این سامانه به این شکل است که هنگام خرید، مبلغ پرداختی به جای آنکه به حساب فروشنده واریز شود، به حسابی واسط واریز خواهد شد. با واریز شدن این مبلغ، فروشنده کالای خریداری شده را برای خریدار ارسال خواهد کرد. هنگامی که کالا به دست خریدار رسید و وی از صحت آن اطمینان حاصل کرد، خرید را تایید می‌کند تا پول از حساب سامانه به حساب فروشنده واریز شود.


برنامه‌های بانک رفاه کارگران برای افزایش سود

مدیرعامل بانک رفاه گفت: با توجه به افزایش سرمایه بانک به 40هزار میلیارد ریال در سال جاری که در شرایط بسیار رقابتی و بازار نامساعد کنونی صورت گرفت، مهم‌ترین خواسته سهامدار سودآوری است و ما در این راستا گام خواهیم برداشت. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه دکترعلی صدقی با اعلام این مطلب در همایش تبیین اهداف و استراتژی‌های سال 95 گفت: برای افزایش سودآوری اقداماتی نظیر کاهش هزینه‌ها، تقویت برند بانک، ارتقای بهره‌وری، افزایش سهم بازار و افزایش رضایت مشتری در دستور کار بانک قرار گرفته است. وی افزود: با تفکر گذشته نمی‌توان سودآور بود، شرایط به کلی تغییر کرده و باید با افکار نوین و تلاش مضاعف برنامه‌ها را اجرا کرد.


افزایش پیشخوان‌های شهرنت در سراسر کشور

مدیرعامل بانک شهر از افزایش پیشخوان‌های شهرنت در سراسر کشور در سال جدید خبر داد. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، دکتر حسین‌ محمد پورزرندی با اشاره به اهمیت توسعه خدمات الکترونیک، ایجاد زیرساخت برای راه‌اندازی دستگاه‌های خودبانک (VTM) را ازجمله اقدامات بسیار مهم از سوی این بانک دانست و گفت: این سیستم که چند سال بیشتر از عمر آن در دنیا نمی‌گذرد از سوی بانک شهر به عنوان نخستین بانک در کشور، راه‌اندازی شده و با استقبال شهروندان در تهران و سایر کلان‌شهرها مواجه شده است تا به صورت 24ساعته پاسخگوی نیازهای بانکی شهروندان باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر