هیچ یک از تحریم‌های قبلی برداشته نشد

۱۳۹۳/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۹۰


مدیر اموربین‌الملل شرکت ملی نفت ایران از تثبیت تحریم‌ها در صنعت نفت در ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: هیچ تحریمی از صنعت نفت ایران برداشته نشد و تنها از تصویب تحریم‌های جدید جلوگیری شد.

به گزارش ایسنا، محسن قمصری با اشاره به اینکه تحریم‌ها تعدیل نشده و تنها روند آن متوقف شده است، گفت: تحریم به‌صورت توافقی برداشته شده اما عملا هیچ کشور یا شرکتی حاضر نشده است وارد ایران شود. وی با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ شرکت بیمه‌گری حاضر نیست نفتکش‌های ایرانی را بیمه کند، تصریح کرد: شرکت کشتیرانی با توجه به اینکه مطمئن نیستند این وضعیت تداوم داشته باشد کشتی‌های خود را برای حمل محموله به ایران نمی‌فرستند بنابراین برای مجموعه نفت هیچ تغییری حاصل نشد.

قمصری با اشاره به توافق‌های ژنو برای کاهش تحریم‌ها تصریح کرد: تحریم‌ها در کنگره امریکا یا اروپا به تصویب می‌رسد بنابراین برداشتن هرگونه تحریم، نیاز به تصویب این کنگره‌ها دارد.

مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران جلوگیری از کاهش ٢٠درصدی فروش نفت را مهم‌ترین اتفاق در یک سال گذشته دانست و اظهارکرد: با این تصمیم نگرانی خریداران نفت ایران در بازار کاهش و تصمیم درباره قراردادهای جاری فروش نفت آسان شد. وی درباره دریافت پول نفت ایران به روپیه هم گفت: دریافت پول نفت ازجمله وظایف بانک

مرکزی است. وزیرنفت نیز چندی پیش درباره دریافت ٣٥درصد از پول نفت ایران به روپیه و ٦٥ درصد به یورو از هند که به‌تازگی اعلام شده است، اظهارکرد: دریافت پول نفت ایران در حیطه وظایف بانک مرکزی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر