انتقال سالانه 5/3 میلیارد تن کیلومتر حامل‌های انرژی فسیلی

۱۳۹۳/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۸۸



بعد از پایان بازدید مدیر مرکز انتقال نفت ابهر در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت و فعالیت‌های این مرکز پرداخت. حسن‌بیگ‌لو با اشاره به این مساله که ما 1920کیلومتر خط لوله در شمال‌غرب کشور داریم گفت: این خطوط لوله 6 استان را تحت پوشش قرار می‌دهند. به گفته حسن‌بیگ‌لو این خطوط سالانه 5.3میلیارد تن کیلومتر نفت و فرآورده‌های نفتی جابه‌جا می‌کنند. روزانه 7میلیون لیتر از خط تبریز میاندوآب ارومیه، 6میلیون لیتر ازطریق خط تبریز سراب، 8میلیون لیتر ازطریق خط تبریز میاندوآب جدید درصورتی‌که با یک موتور فعالیت کند و 13میلیون لیتر درصورتی‌که با دو موتور فعالیت کند جابه‌جا می‌شود. مدیر منطقه انتقال نفت ابهر با تشریح این فعالیت‌ها در ادامه می‌گوید: «علاوه بر موارد ذکرشده روزانه 10میلیون لیتر نفتا و 20میلیون لیتر نفت سبک تحویل پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها می‌دهیم.» وی در ادامه می‌افزاید: «از 121میلیارد نفت و فرآورده که توسط کل شرکت انتقال و مخابرات در کشور منتقل می‌شود ما سهمی بزرگ و 12میلیارد لیتری داریم.»

او در ادامه با اشاره به مشکلاتی که پیش‌روی فعالیت آنها قرار دارد می‌گوید: «نهایتا یکی از مشکلات ما صعب‌العبور و پراکندگی است. ما باید حریم و مسیر را نگهداری کنیم. چرا که عمده اموال و منابع انتقال نفت زیر خاک و ازطریق خطوط مدفون است. مجاورین ما در طول این 2000کیلومتر، از ماهیت‌های مختلفی برخوردارند که غالبا با ادارات دچار مشکل می‌شویم.»

حسن‌بیگ‌لو در ادامه اما با اشاره به نقش مهم کارکنان این منطقه در این مساله می‌گوید: «با وجود وجود تمام مشکلات و برودت هوا و با همکاری تنگاتنگ این همکاران ما یک‌سانتی‌مترمربع هم مورد تجاوز قرار نگرفته است». وی ادامه می‌دهد: «اکنون هیچ‌گونه خطر بالفعلی ما را تهدید نمی‌کند چرا که با تکیه بر نیروها تمام خطرات بالفعل را در بالقوه نگه داشته‌ایم.» حسن‌بیگ‌لو در انتها اظهار می‌کند: «فعالیت مرکز انتقال نفت ابهر تاکنون به‌گونه‌یی بوده است که مسوولان ستادی ارشد کشور هیچ دغدغه‌یی از بابت نحوه انجام کار در این منطقه نداشته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر