عضو کمیسیون صنایع مجلس:

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۸

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: صنعت فولاد به‌دلیل ویژگی منحصر به‌فرد خود در ایجاد اشتغال امری مناسب برای خروج وضعیت اقتصادی امروز کشور از رکود است.

داریوش اسماعیلی رییس کمیته معدن کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد: صنعت فولاد به‌عنوان یکی از صنایع مادر نقش بسزایی در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد، این صنعت به‌دلیل اشتغال‌زایی بسیار بالای خود اهرم مناسبی برای ایجاد اشتغال و خروج کشور از رکود است.

به‌طور مثال: برای تولید 5/1میلیون تن فولاد برای 4000نفر به‌طور مستقیم و برای 60هزار نفر به‌طور غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود که این رقم بسیار بالایی برای اشتغال پدید می‌آورد.

وی افزود: تمامی دولت‌ها خواهان عدم وابستگی به‌درآمدهای نفتی هستند و معادن را مهم‌ترین جایگزین آن می‌دانند ولی در عمل کمترین توجهی به آن توسط دولت‌ها صورت نمی‌گیرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: طبق برنامه پنجم توسعه، تولید سالانه فولاد کشور رقمی بالغ بر 55میلیون تن پیش‌بینی شده است که متاسفانه در حال حاضر ما شاهد هستیم رقم 14میلیون تن در سال که این امر نشان‌دهنده عقب‌ماندگی تولید از برنامه است وی سپس به‌عوامل این عقب‌ماندگی اشاره کرد و افزود: مهترین دلیل این امر ناقص بودن چرخه تولید فولاد در کشور است، خوشبختانه در بخش‌های استخراج وکنستانتره‌سازی مشکلی وجود ندارد و مشکل اصلی ما در بخش گندله‌سازی است.

وی افزود: درحال حاضر ما سالانه 6 الی هفت‌میلیون تن گندله از خارج از کشور برای تولید فولاد وارد می‌کنیم و تنها، سازنده نصف دیگر آن هستیم که این وضع جای تاسف دارد.

رییس معدن کمیسیون صنایع مجلس در ادامه عنوان کرد: کمیسیون صنایع و معادن جلسات و هماهنگی‌های متمادی با وزارت صنعت معدن و تجارت درخصوص رفع مشکلات این صنعت داشته و تاکنون نتایج خوب و قابل توجهی به‌همراه داشته است.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به آینده صنعت فولاد خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده قرار شده است تا طرح حمایتی مجلس برای حوزه صنعت و معدن به‌عنوان مکمل در کنار لایحه خروج از رکود دولت مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت با تصویب آن بتوانیم شاهد رشد و توسعه پایدار این صنعت در کشور باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر