اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۵۹۱

خودکفایی داخلی مهم‌ترین هدف در اقتصاد مقاومتی است

زاهدان| امام جمعه موقت زاهدان گفت: خودکفایی داخلی و رهایی از وابستگی، مهم‌ترین هدف در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمد راهداری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: عدم وابستگی به این معنا و مفهوم نیست که با دیگر کشورها تعامل نداشته باشیم، بلکه باید خودمان اقتصاد کشور را مدیریت کنیم. وی گفت: عزت نفس با اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی به وجود می‌آید که استعدادها و توانمندی‌های داخلی بروز پیدا کند. امام جمعه موقت زاهدان افزود: سرمایه انسانی، مهم‌ترین عامل موفقیت در اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در جامعه است که جمهوری اسلامی ایران، متخصصان خوبی در این زمینه دارد.


تداوم اجرای طرح احیای تالاب انزلی در سال 95

رشت| مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از تداوم اجرای فاز دوم مطالعات اکولوژیک طرح احیای تالاب انزلی برای همکاری با گروه «جایکا» در سال 95 خبر داد. به گزارش فارس، قربانعلی محمدپور روز گذشته در جریان بازدید از تالاب این شهرستان با اشاره به اینکه جلوگیری از تخریب و حفاظت بهینه از محیط زیست یکی از اصولی‌ترین و جنجال‌برانگیزترین مسائل در جوامع بشری است، اظهار کرد: رشد جمعیت و پیشرفت روزافزون صنایع و افزایش منابع آلاینده آب، خاک و هوا وضعیت محیط زیست را بحرانی‌تر از گذشته کرده است. وی بر جلب مشارکت همگانی در حفظ محیط زیست تاکید کرد و افزود: بررسی مستمر و سریع منابع آلوده‌کننده برای پیشگیری به‌موقع از خسارت‌های غیر قابل جبران آلودگی‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است.


بازدید بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر از قزوین

قزوین| بیش از یک میلیون و 600هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان قزوین بازدید کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تا 12فروردین، یک میلیون و 601 هزار و 926 مسافر از سراسر کشور از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کرده‌اند.

حبیبی اضافه کرد: در این مدت بیش از 21 هزار گردشگر هم در هتل‌ها، مدارس، مهمانسراها و کاشانه‌های گردشگری حداقل یک شب اقامت داشته‌اند. به‌گفته جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، در این مدت بیش از 6 میلیون و 400 هزار خودرو هم در راه‌های استان تردد کرده‌اند. استان قزوین بیش از یک هزار و 300 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد. همچنین این استان به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر 11 استان کشور، یکی از پرتردد‌ترین راه‌های کشور را دارد.


خسارت ۱۸میلیارد ریالی سیل به باغات و تاسیسات کشاورزی طارم-طارم

طارم| مدیر جهاد کشاورزی طارم با اشاره به بارش‌های شدید در روزهای هشتم و نهم فرودین ماه و وقوع سیل گفت: میزان خسارت‌های وارده سیل به باغات و تاسیسات کشاورزی شهرستان طارم حدود ۱۸میلیارد و ۴۲۹ میلیون ریال برآورد شده است.

علیرضا عماری در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه بارش‌های شدید در ابتدای فروردین‌ماه سبب طغیان دو رودخانه «تشویر» و «ارزین» در شهرستان طارم شد، اظهار داشت: در پی طغیان رودخانه «تشویر» و منحرف شدن آن از بستر اصلی، زمین‌های زراعی دو روستای «قارقلی چم» و «هندی کندی» دچار خسارت شدند. وی تصریح کرد: با انحراف رودخانه «تشویر» از بستر اصلی به سمت اراضی زراعی 30 هکتار از اراضی که به کشت محصول کرفس با پیش‌بینی تولید 2 هزار و 100تن و 20 هکتار از اراضی که به کشت محصول سیر با پیش‌بینی 800تن اختصاص یافته بود خسارت وارد شد.


کاهش 1200دلاری هزینه حمل و نقل دریایی برای هر کانتینر با اجرای برجام

بندرعباس| معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش حجم صادرات و واردات از طریق بنادر کشور در سال 94 گفت: پس از اجرایی شدن برجام، هزینه حمل و نقل هر کانتینر با کشتی حدود 1200دلار کاهش یافته است.

علی جهاندیده با اشاره به وجود دوهزار و 800کیلومتر مرز آبی در کشور اظهار کرد: با توجه به وجود جمعیت 300میلیون نفری در کشورهای همسایه ایران، می‌توان از ظرفیت مرزهای آبی برای توسعه تجارت خارجی کشور بیشتر بهره برد.

وی با بیان اینکه ایران پس از برجام می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، جایگاه راهبردی خود را در منطقه ارتقا دهد یادآور شد: در شرایط کنونی اهمیت توجه به جایگاه و ظرفیت بنادر کشور دوچندان شده است. معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مشکلات حمل و نقل کالا از طریق کشتی پیش از اجرایی شدن برجام خاطرنشان کرد: در شرایط قبلی، حمل و نقل کالا از طریق کشتی در خطوط دریایی برای ایران گران‌تر انجام می‌شد اما پس از اجرای برجام، هزینه حمل و نقل و تخلیه بار کشتی‌ها در بنادر نیز کاهش قابل توجهی یافته است. جهاندیده اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام کشتی‌های ایرانی و خارجی به راحتی در تمام بنادر دنیا و همچنین خلیج فارس تردد می‌کنند. وی تاکید کرد: در شرایط کنونی باید با شتاب بیشتری روند حمل و نقل دریایی را توسعه دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر