در سال 95؛ استان مرکزی به کارگاه بزرگ تولید بدل شود

۱۳۹۵/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۵۸۷

مرکزی

امام جمعه اراک گفت: با احیای ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی در استان مرکزی، در سال جدید این استان به کارگاه بزرگ تولید و فرهنگ اقتصادی بدل شود. به گزارش ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های دیروز نماز جمعه اراک با اشاره به شعار سال 95 و بیان اینکه پیشگیری از اسراف و تبذیر و قناعت از الزامات مهم و اساسی در رسیدن به استقلال اقتصادی و قطع وابستگی است، افزود: کار و تولید و اقتصاد سالم از شاخص‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: 2.5درصد از رشد 8درصدی اقتصادی به بهره‌وری مربوط می‌شود. با بومی شدن اقتصاد و احیای واحدهای صنعتی مختلف که در حال حاضر با تمام ظرفیت خود فعالیت نمی‌کنند یا تنها 30درصد از ظرفیت آنها فعال است، می‌توان استان مرکزی را به کارگاه بزرگ تولید تبدیل کرد.

دری نجف‌آبادی تعامل و همکاری بانک‌ها، واحدهای صنعتی و تولیدی و اقتصادی، مجلس و دولت را برای برون‌رفت از مشکلات ضروری دانست و افزود: باز شدن گره‌های اقتصادی مستلزم همکاری این ارکان مهم کشور است.

وی یکی از مشکلات موجود در کشور را مدرک‌گرایی عنوان کرد و افزود: مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها باید با دوری کردن از مدرک گرایی به سمت تخصص‌گرایی حرکت کرده و مراکز دانش‌بنیان را فعال کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر