سرخط انرژی

۱۳۹۵/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۵۷۱

تسنیم| رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: باوجود اینکه در گذشته مذاکراتی درباره واردات آب از کشورهای شمالی انجام شده است اما هیچ تصمیم جدی برای واردات آب از کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای شمالی گرفته نشده است. رحیم میدانی اظهار داشت: موضوع واردات آب چند باری در سال‌های گذشته مطرح شده اما هر بار در حد طرح ایده بوده است. وی افزود: البته در وزارت نیرو بررسی‌هایی در این زمینه شده اما باز هم این موضوع در سطح طرح ایده باقی مانده و باوجود اینکه در گذشته مذاکراتی نیز در این زمینه انجام شده اما هیچ تصمیم جدی برای واردات آب از کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای شمالی گرفته نشده است.


مهر| عباس کاظمی معاون وزیر نفت بااشاره به مذاکرات ساخت پالایشگاه در ۵کشور جهان، از آغاز گفت‌وگوهای نفتی ۳میلیارد دلاری با چینی‌ها خبر داد و گفت: ژاپنی‌ها آماده ساخت پالایشگاه در ایران هستند.

عباس کاظمی درباره آخرین وضعیت جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای طرح‌های جدید پالایشگاهی در ایران، گفت: با لغو تحریم‌ها، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌کاره و جدید پالایشگاهی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار صنعت نفت است. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه یکی از برنامه‌های اولویت‌دار آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه نفت آبادان است، تصریح کرد: بر این اساس مذاکرات با فاینانسورها و بانک‌های چینی برای تامین منابع مالی این طرح پالایشگاهی آغاز شده است.


شانا|‌ علی‌اکبر شعبانپور مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز پارس از رشد ١٥درصدی برداشت میعانات گازی و تولید گاز از میدان گازی پارس‌جنوبی در سال٩٤ خبر داد. شعبانپور بااشاره به افزایش تولید میعانات گازی در سال٩٤ گفت: تولید میعانات گازی در میدان مشترک پارس‌جنوبی پارسال (٩٤) به ١٢٠میلیون بشکه رسید که نسبت به تولید ١٠٤میلیون بشکه‌یی در سال٩٣، از رشد ١٥درصدی برخوردار است. وی درباره تولید گاز از میدان پارس‌جنوبی افزود: سال٩٣ معادل ١١٣میلیارد مترمکعب گاز از پارس‌جنوبی تولید شد که این میزان در سال٩٤ با رشد ١٥درصدی به ١٣٠میلیارد مترمکعب رسید.


شانا| علی کاردر معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه شرکت‌های داخلی و خارجی بسیاری، متقاضی همکاری در طرح توسعه فاز١١ پارس‌جنوبی هستند، گفت: تکلیف توسعه این فاز در نیمه نخست امسال مشخص می‌شود. علی کاردر با بیان اینکه وجود زیرساخت‌های اولیه و درنتیجه کاهش هزینه‌های توسعه‌یی در فاز١١ پارس‌جنوبی از دلایل تمایل شرکت‌های مختلف برای همکاری در توسعه این فاز به‌شمار می‌رود، گفت: از آنجا که گاز این فاز به کمک فازهای١٢، ٦، ٧ و ٨ می‌آید، تکلیف توسعه آن حداکثر در نیمه نخست امسال مشخص می‌شود.


ایسنا| هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درخصوص وضعیت تامین برق به کشور در سال1395 گفت: تمام تمهیدات لازم برای تامین برق تابستان سال1395 انجام شده است، اما نباید تکیه ما به مدیریت مصرف صرفه‌جویی و مدیریت در تقاضا باشد. وی با بیان اینکه تمام مردم، صنایع، بخش کشاورزی، تجاری و تمام بخش‌های عمومی باید در نوع مصرف خود توجه داشته باشند، اظهار کرد: درخواست ما این است که حداقل 10درصد صرفه‌جویی نسبت به سال1394 صورت بگیرد که اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم این وعده را بدهیم که هیچ خاموشی نداشته باشیم.


مهر| غلامرضا مستجاب‌الدعوه مدیرعامل پتروشیمی بوشهر با بیان اینکه فاینانس ١,٩میلیارد یورویی این پروژه در دست ساخت پتروشیمی عملی شده و در حال استفاده است، گفت: زمان راه‌اندازی فاز نخست پروژه پایان سال٩٥ تعیین شده است و بهره‌برداری از کل طرح نیز در سال٩٧ امکان‌پذیر خواهد بود. طرح پتروشیمی بوشهر با ظرفیت سالانه سه میلیون تن محصول شامل واحدهای اتان، اتیلن، برش‌های سه کربنه، متانول، گوگرد، پلی‌اتیلن سبک و سنگین خطی و اسید استیک خواهد بود. این فاینانس یک میلیارد و ۹۰۰میلیون یورویی از محل بازگشایی خطوط اعتباری فاینانسورهای چینی بازگشایی شده به‌طوری‌که پس از بازگشایی فاینانس چینی پتروشیمی مسجدسلیمان، مجتمع پتروشیمی بوشهر دومین پتروشیمی بوده که در طول حدود یک‌ماه گذشته از این خط اعتباری استفاده می‌کند.


ایرنا| موسی مرآتی زمان مدیر مرکز توسعه فناوری مدیریت مصرف انرژی و سیستم‌های تولید همزمان برق و حرارت (CHP) سازمان توسعه منابع انرژی ایران گفت: آمادگی تولید انبوه آب شیرین‌کن‌های سیار خورشیدی در کشور وجود دارد که می‌تواند در مقوله پدافند غیرعامل نیز بسیار موثر باشد. موسی مرآتی زمان گفت: مرکز توسعه فناوری مدیریت مصرف انرژی و سیستم‌های تولید همزمان برق و حرارت (CHP) با فعالیت در زمینه دانش فنی این فناوری و توسعه آن، امروز قادر به تولید آب شیرین‌کن‌های سیار خورشیدی است که با ظرفیت شیرین‌سازی 500لیتر آب در روز، نیاز آب شرب حداقل یکصد نفر را می‌تواند تامین کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر