افزایش 89 هزار تومانی قیمت سکه طی 50 روز اخیر

۱۳۹۵/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۵۵۸

به گفته رییس اتحادیه تولید‌کنندگان طلا، قیمت سکه در مقایسه با 50روز گذشته 89هزار تومان افزایش یافته که البته با توجه به برجام و توافقات سیاسی با کشورهای اروپایی و امریکا، روند رو به بهبودی را در سال جاری شاهد خواهیم بود.

عبادالله محمدولی رییس اتحادیه تولید‌کنندگان طلا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هفته اول سال بازار طلا تعطیل بود، اظهار کرد: در هفته دوم نیز قیمت‌ها در مقایسه با اواخر روزهای پایانی اسفند 1394 روند کاهشی داشت ولی تا پایان هفته کمی نوسان افزایشی را تجربه کرد.

وی ادامه داد: قیمت سکه در ماه‌های پایانی سال گذشته حدود 930هزار تومان بود که در حال حاضر به‌طور تقریبی یک میلیون و 19 هزار تومان به فروش می‌رسد که افزایش 89 هزار تومانی را نشان می‌دهد.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی با تاکید بر اینکه بازار طلا و سکه در سال جاری رو به بهبود پیش می‌رود، گفت: بازار نسبتا خوبی برای کسب‌وکار طلا خواهیم داشت، اما موضوع مهم، مدیریت بازار در این زمینه است.

وی ادامه داد: به جهت اینکه بانک مرکزی به عنوان تنها ضرب‌کننده سکه در ایران است اگر در این زمینه به درستی مدیریت کند و پاسخگوی تقاضا باشد، شاهد دلالی، سودجویی یا قیمت‌های حبابی در بازار نخواهیم بود.

محمدولی در عین حال بیان کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته در دنیا حدود 200 هزار تن منابع طلا در اعماق زمین داریم که از این میزان تاکنون حدود 150 هزار تن استخراج شده و یکی از دلایل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز تقاضای بالا ولی عرضه کم است.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی با بیان اینکه فلز طلا به عنوان کالای سرمایه‌یی و پشتیبان برای ملت‌ها و دولت‌ها محسوب می‌شود، افزود: کشورها در برخی مواقع که از نظر بودجه با مشکلی مواجه می‌شوند اقدام به فروش طلا می‌کنند و در واقع دولت‌ها هنوز هم نسبت به طلا نگاه ویژه‌یی دارند و همین موضوع سبب می‌شود، تنش‌های سیاسی و جنگ‌هایی که در دنیا اتفاق می‌افتد، روی طلا تاثیرات خود را بگذارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر