اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۴۶۵

سرمایه‌گذاری 17 سرمایه‌گذار در احداث نیروگاه‌های کوچک در مازندران

ساری مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از آمادگی 17سرمایه‌گذار با اعتبار 900میلیارد ریال برای احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک در استان خبر داد. مهندس قاسم شهابی گفت: برای آمادگی 17سرمایه‌گذار به میزان 46مگاوات موافقتنامه احداث نیروگاه‌ها صادر شده است. وی افزود: از این تعداد تاکنون برای 6 سرمایه‌گذار به میزان 6/12مگاوات پروانه احداث شده که امید است با تجهیز کارگاه و نصب تجهیزات به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم. مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به گشایش فضای بین‌المللی برای سرمایه‌گذاران ایرانی تقاضای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های کوچک طی ماه‌های اخیر افزایش یافته و می‌توان امیدوار بود در آینده نزدیک پروژه‌های متعددی در سطح استان مازندران به بهره‌برداری برسد. شهابی یادآور شد: استان مازندران با توجه به موقعیت منحصر به فرد خود و پراکندگی گسترده مصرف‌کنندگان برق، استعداد خوبی در به‌ کارگیری مولدهای مقیاس کوچک دارد. وی گفت: نیروگاه‌های مقیاس کوچک یا تولید پراکنده نیروگاه‌هایی هستند که در نزدیکی مراکز مصرف با ظرفیت حداکثر 25مگاوات تولید انرژی کنند. این دسته از نیروگاه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده و موجب تسهیل نیرورسانی به مشترکین می‌شود. مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار کرد: با توجه به نیاز واحدهای مصرف‌کننده برق به حرارت و اتلاف گسترده حرارت در نیروگاه‌های حرارتی اعم از بزرگ و کوچک می‌توان با استفاده از منابع تولید پراکنده علاوه بر تولید برق به صورت همزمان، حرارت تولید شده را برای مصارف حرارتی واحدهای صنعتی مجاور تامین کرده و از این طریق راندمان تبدیل انرژی را بالا برد. از طرف دیگر نصب این مولدها در نقاط متعدد موجب پایدار نگه داشتن ولتاژ، اصلاح ضریب قدرت حفظ فرکانس و نهایتا بهبود کیفیت برق شبکه می‌شود.


سازمان منطقه آزاد ماکو در عمر 3 ساله خود منشأ برکات زیادی شده است

ماکو نماینده ماکو و چالدران در خانه ملت با تاکید بر عملکرد مثبت سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: این سازمان در کمتر از 3سال آثار بسیار مثبتی برای مردم منطقه به ارمغان آورد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ماکو محمد علیپور، نماینده ماکو، چالدران و شوط در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به تاسیس منطقه آزاد ماکو و فعالیت‌های آن در عمر کوتاه خود تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو در سال 92 رسما شروع به کار کرد و در کمتر از 3سال آثار بسیار مثبتی برای مردم منطقه به ارمغان آورد. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: از ابتدای شروع به کار منطقه آزاد ماکو کمتر از 200نفر در این منطقه مشغول به کار شدند این درحالی است که 11هزار نفر بیکار تحصیلکرده در منطقه وجود دارد که همه انتظار دارند در این منطقه مشغول شوند و در فضای انتخاباتی همه رقبا و سیاسیون این موضوع را بهانه کردند که افراد غیربومی در منطقه آزاد ماکو مشغول به کار شدند، این درحالی است که 90درصد مشغولین به کار بومی بوده‌اند.


بررسی صحت عملکرد ترازوهای صنف طلا‌فروشان لرستان

خرم‌آباد مدیرکل استاندارد استان لرستان گفت: برای نظارت و بررسی صحت کار وسایل سنجش، ترازو‌های صنف طلافروشان دو شهرستان خرم‌آباد و دورود در بهمن ماه مورد آزمون دوره‌یی قرار گرفت. مرضیه قنبریان با اشاره به تکالیف ذاتی و قانونی سازمان ملی استاندارد گفت: آزمون دوره‌یی ترازوها به صورت سالی یک بار و با استفاده از توان کارشناسی آزمایشگاه همکار مقیاس صنعت برق دورود، که تنها آزمایشگاه تایید صلاحیت شده در سطح استان است، انجام می‌شود. وی افزود: آزمون دوره‌یی 107ترازوی طلافروشی در شهرستان خرم آباد و 61 واحد صنفی طلافروشی در دورود انجام شد. وی اظهار کرد: هدف از انجام این طرح بررسی میزان ‌فروشی وسایل سنجش است که در قرآن مجید کرارا روی مساله مبارزه با کم فروشی و تقلب در وزن و پیمانه تکیه و تاکید شده است و اهمیت این موضوع را بیان می‌کند.


196 جایگاه سوخت استان آماده میزبانی از مسافران نوروزی

ساری با فرا رسیدن روز‌های آخر سال تمامی جایگاه‌های سوخت استان آماده سوخت‌رسانی به مسافران نوروزی است. خلیل‌پور، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: طرح گلگشت نوروزی به جهت افزایش سطح کیفی و کمی و ارتقای سطح موجود در عرصه سوخت‌رسانی در دو مرحله برنامه‌ریزی شد که مرحله اول آن با مشارکت تیم‌های نظارتی روابط عمومی و عملیات به پایان رسید. خلیل‌پور، دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی شرکت پخش منطقه ساری افزود: در منطقه ساری 83جایگاه سی ان جی و 113جایگاه فرآورده‌های نفتی بنزین و نفت گاز به صورت شبانه‌روزی فعال هستند. وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز توزیع بنزین سوپر در سطح جایگاه‌های منطقه افزایش می‌یابد. خلیل‌پور گفت: وضعیت نمازخانه‌ها، سرویس‌های رایگان، تکریم ارباب رجوع، نظافت و زیبا‌سازی فضای جایگاه‌ها، تامین به موقع سوخت مورد نیاز، دریافت و رسیدگی فوری به شکایات مردمی، فرهنگ‌سازی کاهش مصرف سوخت و رعایت نکات ایمنی در جایگاه‌ها همچنین آماده‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اثرگذار در روند سوخت‌رسانی از موارد قابل توجه در جایگاه‌ها بوده که توسط کارشناسان مجرب مورد بررسی و نظارت قرار گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر