حمایت کارگردان‌های برتر هالیوود از سرویسی تازه

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۴۴۷

چهره‌های سرشناسی مثل استیون اسپیلبرگ، ران هاوارد و پیتر جکسون از سرویس تازه‌یی پشتیبانی کرده‌اند که فیلم‌ها را همزمان با اکران سینمایی، در خانه‌ها نمایش می‌دهد.

ران هاوارد روز دوشنبه اعلام کرد که از پلتفرم توزیع ارائه شده از سوی شان پارکر بنیانگذار «نپستر» و پریم آکاراجو حمایت می‌کند. پیش از این استیون اسپیلبرگ، جی‌جی آبرامز و پیتر جکسون نیز از «اتاق نمایش» یا Screening Room پشتیبانی کرده بودند. این پلتفرم با هزینه‌یی 50 دلاری فیلم‌ها را در همان روز افتتاحیه، به مدت 48ساعت به مشتریان در خانه ارائه می‌کند. هاوارد درباره این پلتفرم گفت: «اتاق نمایش مدلی عادلانه و متعادل است و تمام ارزش‌های صنعت سینما را تامین می‌کند. ما برای پرده سینما و تمام کسانی که خواهان دیدن اثر هستند فیلم می‌سازیم. اتاق نمایش راه‌حلی برای این کار است.»

در پلتفرم اس‌آر، کاربران از طریق دستگاهی که از سرقت آثار جلوگیری می‌کند به فیلم‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. قیمت این دستگاه 150 دلار خواهد بود. بازار هدف این پلتفرم شامل افرادی می‌شود که تمایلی به سینما رفتن ندارند، اما در عین حال خواستار تماشای فیلم‌های در حال اکران هستند. براساس ادعای پارکر و آکاراجو این پلتفرم باعث کاهش تعداد تماشاگران سینماها نمی‌شود.

در حالی که کارگردانان صاحب‌نام هالیوود از این طرح حمایت کرده‌اند، برخی سینماها با اجرای این طرح مخالفند. هم‌اکنون میان اکران سینمایی یک فیلم با عرضه آن در شبکه توزیع خانگی، به صورت متوسط 90 روز فاصله وجود دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر