کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۴۴۱

ظرفیت نفتکش‌های ایران جوابگوی صادرات است

تسنیم کاظم وزیری‌هامانه، قائم‌مقام وزیر نفت درخصوص اخبار منتشر شده از مذاکرات ایران و چین برای خرید نفتکش با بیان اینکه هیچ مذاکره رسمی با چین برای خرید نفتکش نداشته‌ایم، اظهار کرد: ایران درحال حاضر برای فروش نفت خام خود پس از کسر نیاز پالایشگاه‌های داخل اقدام کرده و در حجمی که اکنون می‌فروشیم هیچ مشکلی در بارگیری و فروش نفت خام نداریم. وی افزود: ظرفیت نفتکش‌های در اختیار همچنین مخازن نفتی کشور جوابگوی نیاز صادراتی ماست. قائم‌مقام وزیر نفت درخصوص اخبار منتشر شده از مذاکرات ایران و چین برای خرید نفتکش گفت: هیچ مذاکره رسمی با چین برای خرید نفتکش نداشته‌ایم.


بررسی توسعه میدان اسفندیار

شانا طرح جامع مطالعه میدان مشترک اسفندیار در یکصد و سی ‌و ششمین جلسه شورای عالی مخازن بررسی و مقرر شد ٢حلقه چاه توصیفی تولیدی در بخش شمالی این میدان حفاری شود. کریم زبیدی، معاون بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در این باره گفت: در طرح جامع مطالعه میدان اسفندیار پس از بررسی ویژگی‌های مخزن، مدل استاتیک و دینامیک آن تهیه شد اما به دلیل کمبود اطلاعات، ابهام‌هایی باقی ماند که پیش‏‌بینی رقم تولید و بهره‏‌برداری از این میدان را با مشکل روبه‌رو کرد. وی با بیان اینکه مشاور پروژه در این جلسه مقدار ضریب بازیافت ٩درصد را برای تولید از میدان به مدت ۲۵سال پیشنهاد داد، گفت: مقرر شده است با هدف دستیابی به اطلاعات بیشتر از مخزن و رفع ابهام‌های موجود ٢حلقه چاه توصیفی در بخش شمالی میدان اسفندیار حفاری شود و پس از ازریابی نتایج حاصل از حفاری این ٢حلقه چاه در صورت صلاحدید برای تولید از این چاه‌ها اقدام خواهد شد.


دورخیز هند برای دریافت گاز ایران از طریق دریا

تسنیم منابع هندی اعلام کردند که این کشور آماده امضای قرارداد احداث خط لوله انتقال گاز در زیر دریا برای واردات گاز تولیدی ایران شده است. براساس اخبار پایگاه خبری تریبیون، هند آماده امضای قرارداد احداث خط لوله انتقال گاز از زیر دریا از ایران است که خاک پاکستان را دور خواهد زد. همچنین دولت هند یک خط ریلی بین شهر بندری چابهار و شهر زاهدان را نیز تامین مالی خواهد کرد. این خط ریلی در صورت تکمیل شدن، بندر چابهار را به کریدور ترانزیتی بین‌المللی شمال- جنوب متصل خواهد کرد و موجب دسترسی مستقیم هند به آسیای میانه خواهد شد. در آینده این خط لوله گاز زیر دریایی، گاز را از تاجیکستان به هند خواهد رساند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر