روی موج خبر

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۴۳۸

ناکامی امریکا در جلسه شورای امنیت- ایرنا جلسه روز دوشنبه شورای امنیت برای بررسی آزمایش‌های موشکی اخیر ایران پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و اظهارات نمایندگان کشورهای عضو پس از جلسه حکایت از ناکامی امریکا در این جلسه برای جلب موافقت سایر اعضا در زمینه تحریم ایران حکایت دارد. گفته می‌شود در این زمینه سامنتا پاور، نماینده امریکا در این جلسه تلاش کرد ناکامی خود در زمینه تحریم ایران را با اتهام‌زنی به روسیه جبران کند.


نقش ایران در حل مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل- ایسنا مرتضی سرمدی، قائم‌مقام وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با فیصل مقداد همتای سوری خود با تجلیل از مقاومت قهرمانانه دولت، ملت و ارتش سوریه در کنار دوستان سوریه گفت: شرایط جهانی دیگر به گونه‌یی نیست که یک یا چند کشور در آن تصمیم‌گیرنده نهایی باشند. هماهنگی کشورهایی چون ایران، سوریه و روسیه نشان داد که می‌توان تحولات جهانی و منطقه‌یی را هوشمندانه مدیریت و هدایت کرد. مقداد نیز گفت: نقش ایران نه فقط در حل مشکلاتی که در منطقه وجود دارد، مهم است بلکه نقشی جهانی و بین‌المللی است که در نهایت درایت و حکمت انجام می‌شود.


گفت‌وگوی تلفنی جهانگیری با داود اوغلو- ایرنا اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با احمد داود اوغلو نخست‌وزیر ترکیه ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در پایتخت این کشور اظهار کرد: ایران و ترکیه هر دو از قربانیان تروریسم هستند و دو کشور ضرورت مبارزه با این پدیده شوم و ضد انسانی را درک می‌کنند و همکاری دو کشور در سطح منطقه‌یی و بین‌المللی می‌تواند در مبارزه با تروریسم و برچیدن این پدیده شوم از منطقه موثر باشد. نخست‌وزیر ترکیه نیز با بیان اینکه تروریسم موضوعی است که همه کشورهای منطقه با آن درگیر هستند، گفت: همه کشورها به خصوص کشورهای همسایه باید در این شرایط خاص دست در دست هم و به صورت متحد و یکپارچه با تروریسم مبارزه کنند.


گزارش احمد شهید سیاسی و غیر سازنده است- ایرنا دیمیتری ووروبیوف، سرپرست هیات روسیه در سی و یکمین نشست حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: رویکرد احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در تنظیم گزارش خود در مورد وضعیت حقوق بشر ایران، سیاسی و غیرسازنده بوده است. براساس اطلاعات خبرگزاری ایتارتاس، ووروبیوف افزود: ارزیابی گزینشی گزارشگر سازمان ملل در مورد ایران کاملا آشکار است و نشانه آن توجه به مسائل حقوقی مدنی و سیاسی در ایران و نادیده گرفتن اوضاع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.


قدم‌های خوبی برای ارتقای روابط ایران-روسیه برداشته شده است-تسنیم مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه و آناتولی تیخانوف، رییس سازمان انرژی روسیه و معاون کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با هدف تبادل نظر درخصوص آخرین تحولات مربوط به روابط اقتصادی دو جانبه و تبادل هیات‌ها بین دو کشور با یکدیگر ملاقات کردند. در این ملاقات طرفین ضمن تشریح آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف همچنین ابراز رضایت از تلاش‌های صورت گرفته جهت ارتقای سطح روابط خواستار توسعه و ارتباط بیشتر دستگاه‌ها و محافل اقتصادی دو کشور با یکدیگر شدند. سنایی با اشاره به آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف اظهار کرد که قدم‌های خوبی در جهت ارتقای سطح روابط دو کشور برداشته شده است و امیدواریم با امضای بقیه اسناد‌ همکاری‌های فیمابین بیش از پیش گسترش یابد.


افزایش 20 درصدی دوربین‌های ثبت تخلفات در سال 95- ایسنا سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی از به‌کارگیری بیش از 500 هزار نیرو در طرح نوروزی خبر داد. سردار اشتری در حاشیه رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر که صبح دیروز در مجاورت حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم با آمادگی تمام دستگاه‌ها همچنین همکاری تمام مردم، سال کم‌خطری را شروع کرده و این روند تا پایان سال ادامه یابد. فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال آینده 20درصد به تعداد دوربین‌ها افزوده خواهد شد، گفت: تاکید ما به ماموران پلیس این بوده که با اخلاق خوب و رفعت نسبت به اعمال قانون برای متخلفان اقدام کنند.


احمدی‌نژاد برای سخنرانی در ورامین درخواست مجوز نکرد-تسنیم سیدحسین هاشمی، استاندار تهران با بیان اینکه هیچ صندوقی در شهر تهران مورد بازشماری قرار نگرفت از وصول ۲۷ شکایت در حوزه انتخابیه تهران خبر داد. هاشمی دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حواشی به وجود آمده در تغییر معاونت امنیتی استانداری تهران و علت در دسترس نبودن سرپرست جدید این معاونت گفت: به هر حال شغل ایشان ایجاب می‌کند زیاد در دسترس نباشند، آقای همدانی سرپرست جدید جانباز 70درصد هستند و در انتخابات پیش رو نیز خوب درخشیدند. استاندار تهران درباره سخنرانی احمدی‌نژاد هم گفت: درباره سخنرانی آقای احمدی‌نژاد آنها ابتدا گفتند که بنیاد شهید دعوت کرده اما بعدا بنیاد این مساله را تکذیب کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر