کره‌شمالی: کلاهک هسته‌ای آزمایش می‌کنیم

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۴۲۹

گروه جهان

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی به نقل از رهبر این کشور اعلام کرد که کره‌شمالی به‌زودی انفجار یک کلاهک هسته‌یی همچنین چندین نوع موشک بالستیک را آزمایش می‌کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، «کیم جونگ اون» گفته است که این آزمایش‌ها با هدف ارتقای «قابلیت تهاجمی هسته‌یی» کره‌شمالی انجام خواهد شد.

خبرگزاری کره‌شمالی (KCNA) گزارش داده که رهبر این کشور بر آزمایش موفقیت‌آمیز شبیه‌سازی شده بازگشت دوباره به جو موشک بالستیک نظارت کرده است. این خبر درحالی اعلام شده که در پی آزمایش هسته‌یی اواسط دی ماه کره‌شمالی، امریکا و سازمان ملل تحریم‌هایی علیه این کشور تصویب کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اواسط اسفند ماه به اتفاق آرا شدیدترین تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را در 20سال اخیر تصویب

کرد. این قطعنامه که پیش‌نویس آن را امریکا با حمایت چین ارائه داده بود، تحریم‌های پیشین سازمان ملل علیه کره‌شمالی را در واکنش به آزمایش هسته‌یی 6ژانویه این کشور تا حد زیادی گسترش می‌دهد.

کره‌شمالی پیش‌تر نیز تهدید کرده که می‌تواند از طریق بمب‌های هیدروژنی که بر سر موشک‌های بالستیک نصب می‌شود شهر نیویورک را هدف قرار دهد. پیونگ‌یانگ در این پیام تهدیدآمیز آورده بود که ما بمب‌های هیدروژنی دراختیار داریم که قدرتمند‌تر از بمب‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق است. در این پیام آمده است که بمب‌های هیدروژنی قاره پیمای کره‌شمالی قابلیت هدف قرار دادن شهر منهتن در نیویورک را دارند. کره‌شمالی گفته است که این موشک تمام شهر را خاکستر می‌کند.

هفته گذشته ستاد مشترک نیروهای مسلح کره ‌شمالی اعلام کرد که قوای نظامی‌ برای انجام حمله پیشگیرانه در برابر رزمایش مشترک کره‌جنوبی و امریکا به حالت آماده‌باش درآمده‌‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر