اخبار

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۴۰۰

دلار گران و سکه ارزان شد

صرافان بازار ارز و سکه در معاملات روز سه‌شنبه بازار آزاد، هر دلار امریکا را با 120ریال رشد نسبت به دوشنبه این هفته، 34هزار و 280ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 50هزار ریال افت، 10میلیون و 90هزار ریال دادوستد کردند. هر یورو در بازار آزاد تهران با 10ریال رشد قیمت، 38هزار و 220ریال و هر پوند نیز با 100ریال کاهش قیمت 49هزار و 150ریال تعیین قیمت شد. هر قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح جدید با 50هزار ریال افت 10میلیون و 90هزار ریال و یک قطعه سکه طلا تمام بهار طرح قدیم نیز با 60هزار ریال کاهش قیمت، به 10میلیون و60هزار ریال رسید. همچنین یک قطعه نیم سکه طلای بهار آزادی نیز با 20هزار ریال رشد 5میلیون و 380هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیز با ثبات قیمتی، 2میلیون و 800هزار ریال فروخته شد. هر قطعه سکه یک گرمی نیز با 10هزار ریال افت قیمت، یک‌میلیون و 910هزار ریال و یک گرم طلای 18عیار نیز یک میلیون و 20هزار ریال دادوستد شد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز با 22دلار افت یک هزار و 234دلار اعلام شد.


کسب بالاترین رتبه اعتباری برای بانک صنعت و معدن

رییس اداره بررسی و کنترل ریسک بانک صنعت و معدن گفت: در کمتر از دو ماه پس از برداشته شدن تحریم‌ها، بانک صنعت و معدن به‌عنوان نخستین بانک ایرانی موفق به کسب بالاترین رتبه اعتباری ممکن (-BB) از موسسه رتبه‌بندی مستقل Capital Intelligence در فضای پسا برجام شد.

امیدمحمد رحیم‌نیا تصریح کرد: براساس رتبه‌بندی این موسسه، چشم‌انداز رتبه اعتباری بانک در بلندمدت با ثبات (Stable Outlook) ارزیابی شده است. وی موسسه یاد شده را موسسه‌یی مستقل، بین‌المللی و معتبر در زمینه رتبه‌بندی اعتباری توصیف کرد که طی بیش از دو دهه گذشته بازار در حال رشدی در قسمت‌های مختلفی از جهان ایجاد کرده است. همچنین شرکت Capital Intelligence در زمینه تحلیل و رتبه‌بندی انواع خدمات موسسات اسلامی شامل موسسات مالی غیربانکی نیز فعال بوده است. درمورد سازمان‌های با سرمایه اندک CI روش رتبه‌دهی ملی را در برخی کشورها به‌کار گرفته تا چنین سازمان‌هایی به‌جای رقابت با سازمان‌های پیشرو جهانی در فضای ملی مورد سنجش وضعیت اعتباری قرار گیرند.


ارائه خدمت کارسازی چک در ساتنا و پایا تسهیل شد

بانک مرکزی‌ در بخشنامه‌یی به شبکه بانکی«ارائه خدمت کارسازی و ارسال مبلغ چک از طریق حواله ساتنا و پایا بدون الزام مشتری برای داشتن حساب در بانک مبدا» را از حالت «اختیاری» به «اجباری» تبدیل کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی در این بخشنامه آمده است: سامانه‌های ساتنا و پایا به عنوان جایگزین چک بین بانکی عمل کرده و انتقال وجه بین بانکی را با سرعت و دقت بیشتر و با ریسک و هزینه کمتر انجام می‌دهند که ضمن توقف فرآیندهای کاغذی، پیچیده و زمانبر، تحول بزرگی را در صنعت بانکداری از بعد نظارتی، سیاست‌گذاری و مشتری مداری ایجاد کرده‌اند. لیکن عدم اطمینان از واریز قطعی وجوه به حساب مقصد ناشی از اشتباهات کاربری و مشتریان در درج شبا یا غیرفعال بودن حساب مقصد و امکان برگشت حواله‌ها به دلایل مذکور تبعاتی را در پی داشته که ازجمله آنها می‌توان به عدم ارائه خدماتی مانند کارسازی و ارسال مبلغ چک از طریق حواله ساتنا و پایا بدون داشتن حساب در بانک مبدا و لزوم تعدد حساب مشتریان در بانک‌های مختلف اشاره کرد.


موافقت سهامداران بانک سامان با تقسیم 80 ریالی

مجمع عمومی فوق‌العاده بانک سامان روز سه‌شنبه 25 اسفند 1394 با حضور حدود 80درصد سهام‌داران در سالن مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی تلاش تهران برگزار شد. به گزارش اداره روابط ‌عمومی بانک سامان، این مجمع به دعوت هیات‌مدیره بانک و با حضور سهام‌داران یا نمایندگان قانونی آنها، اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک، بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد که پس از ارائه گزارش رییس مجمع درباره پرداخت سود و افزایش سرمایه، سود تقسیمی هر سهم در سال 1393 مبلغ 80 ریال اعلام و مورد تصویب اکثریت سهام‌داران قرار گرفت. سود نقدی مصوب بلافاصله به حساب سهام‌داران واریز شد. این گزارش می‌افزاید: سهام‌داران بانک سامان همچنین با پرداخت 3درصد سود تقسیم ‌شده به عنوان پاداش هیات‌مدیره موافقت کردند.


پرداخت وجوه سپرده‌گذاران میزان توسط بانک صادرات

بانک صادرات ایران در آستانه فرا رسیدن سال جدید درخصوص پرداخت مطالبات شمار دیگری از سپرده‌گذاران موسسه میزان اطلاعیه‌یی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این دسته از افراد با توجه به جدول زمان‌بندی اعلام شده می‌توانند وجوه مربوطه را دریافت کنند.

متن اطلاعیه به شرح زیر است: با سلام و با تبریک فرا رسیدن سال نو و آرزوی سربلندی برای مردم شریف ایران اسلامی به استحضار سپرده‌گذاران محترم تعاونی درحال تصفیه میزان می‌رساند: بحمدا... با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی کارکنان و مدیران بانک صادرات ایران، هیات محترم تصفیه تعاونی منحله میزان با حمایت و همکاری استانداران محترم استان‌های خراسان به ویژه استانداری خراسان رضوی و نیز دادگستری و دادستانی خراسان رضوی و سایر دستگاه‌های اجرایی تاکنون وجوه مربوط به ٢٨٤هزار نفر از سپرده‌گذاران در بانک صادرات ایران واریز و موفق به دریافت سپرده خود شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر