روی موج خبر

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۳۷۷

موگرینی 28فروردین95 به ایران

می‌آید؛ ایرنا فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا 28فروردین95 با هدف تلاش برای گشایش زمینه‌های جدید همکاری با ایران، به تهران خواهد آمد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، موگرینی که آخرین بار، سال گذشته میلادی به ایران سفر کرده بود، روز دوشنبه گفت: سفر بعدی من 16آوریل (28فروردین) انجام خواهد شد و ما در نشست امروز وزیران خارجه اروپا، درباره زمینه‌هایی که می‌خواهیم با هدف بهبود کامل روابط با ایران همکاری کنیم، رایزنی خواهیم کرد.

استقبال دانمارک از ورود ایران به سازمان تجارت جهانی؛ ایسنا مرتضی مرادیان سفیر ایران در دانمارک بااشاره به تمایل شرکت‌های بزرگ دانمارکی برای حضور در بازار ایران گفت که دیپلماسی هوشمندانه‌یی که کشورمان در قبال غرب در پیش گرفته باعث درک درست‌تر و افزایش همکاری‌های ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌شود. وی بااشاره به استقبال دانمارک از ورود ایران به سازمان تجارت جهانی، خاطرنشان کرد: همکاری در مناطق آزاد، همکاری در بخش بنادر و برقراری خط هوایی مستقیم میان ایران و دانمارک از دیگر موضوعاتی بود که در سفر اخیر وزیر خارجه این کشور به ایران موردبحث و بررسی بین دو طرف قرار گرفت.

جزئیات برنامه کاری ظریف در سفر به استرالیا؛ فارس محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفرش به جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه وارد کانبرا پایتخت استرالیا شد. وی قرار است امروز ضمن ایراد سخنرانی در کمیته مشترک امور خارجه، دفاعی و تجارت پارلمان استرالیا در مراسم کاشت نهال دوستی در باغ ملی کانبرا شرکت کند. ملاقات با خانم تانیا پلسبرک معاون حزب کارگر و وزیر خارجه در سایه استرالیا همچنین تونی اسمیت رییس پارلمان این کشور از دیگر برنامه‌های ظریف در کانبراست. رییس دستگاه دیپلماسی همچنین با چیابو وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری ملاقات و پس از آن در مراسم ضیافت ناهار خانم جولی بیشاپ همتای استرالیایی خود شرکت می‌کند و پس از آن با مالکوم ترنبول نخست‌وزیر این کشور دیدار خواهد کرد و بعد از آن وزرای خارجه دو کشور نشست مطبوعاتی مشترک خواهند داشت.

هیچ درگیری در مرز جمهوری آذربایجان با ایران وجود نداشته است؛ ایرنا مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره درگیری در مرز جمهوری آذربایجان با ایران را تکذیب کرد و گفت: هیچ درگیری در مرز ایران وجود نداشته است. وی گفت: درگیری که در رسانه‌ها مطرح شده با مرز ایران فاصله داشته و بین مرزبانان جمهوری آذربایجان با برخی اتباع خودشان و کشورهای دیگر بوده است. آقابابایی افزود: همچنین هیچ کدام از اتباع ایرانی در این درگیری نبودند و از سمت مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیز به این کشور نرفته‌اند.

کری خواستار کمک روسیه و ایران به تقویت آتش‌بس در سوریه شد؛ ایرنا جان کری وزیر امور خارجه امریکا از ایران و روسیه خواست از نفوذ خود بر دولت بشار اسد برای تقویت آتش‌بس در سوریه استفاده کنند. به گزارش رویترز، کری بااشاره به ترک مخاصمات تحت میانجیگری امریکا و روسیه گفت: مردم سوریه از ترک مخاصمات حمایت می‌کنند چراکه زندگی آنها را بهتر کرده است.

حمایت تهران از یکپارچگی سوریه؛

ایلنا حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه بااشاره به حضور فیصل مقداد‏ قائم‌مقام و معاون وزیر امور خارجه سوریه در تهران گفت: تهران از سوریه یکپارچه حمایت می‌کند و تجزیه این کشور را خطری جدی برای منطقه می‌داند. وی با بیان اینکه آینده سوریه فقط توسط مردم این کشور تعیین می‌شود، اظهار داشت: تهران به حمایت قوی خود از سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم، حل سیاسی بحران و حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور مهم و در محور مقاومت ادامه می‌دهد. امیرعبداللهیان بااشاره به آغاز مذاکرات ژنو یادآور شد: مذاکرات ژنو تسهیل‌کننده راه‌حل سیاسی است و به هیچ‌وجه جایگزین انتخاب مردم سوریه نخواهد بود.

اصلاح مقررات اشتغال نیروی انسانی در مناطق آزاد؛ پایشگاه اطلاع‌رسانی دولت با تصویب هیات وزیران، مبلغ 7هزار میلیارد ریال دراختیار جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری این مصوبه را برای اجرا به وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد. همچنین در جلسه روز گذشته مقررات اشتغال نیروی انسانی در مناطق آزاد با تصویب هیات وزیران اصلاح شدند. براساس مصوبه هیات وزیران جمعیت هلال‌احمر ایران موظف است گزارش عملکرد اعتبارات یاد شده را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه کند.

10اردیبهشت زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس؛ ایسنا محمدحسین مقیمی رییس ستاد انتخابات از مشخص شدن تاریخ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس خبر داد. مقیمی بااشاره به موافقت شورای نگهبان با تاریخ انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ما ۲۷فروردین و ۱۰اردیبهشت را به‌عنوان تاریخ‌های پیشنهادی به شورای نگهبان ارائه کرده بودیم که شورای نگهبان با ۱۰اردیبهشت به‌عنوان تاریخ برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کرد. رییس ستاد انتخابات وزارت کشور افزود: همچنین روز دوشنبه اعلام شد که نتایج انتخابات در ۱۰۰حوزه توسط شورای نگهبان نهایی شده و تاییدیه ۵۰حوزه برای وزارت کشور ارسال شده که هنوز به دست ما نرسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر