اخبار

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۳۵۳

ویندوز 10 موبایل آمدنی شد

به نظر می‌رسد، صاحبان مایکروسافت لومیا که هنوز با ویندوز 8 کار می‌کنند، افراد صبوری هستند، اما وب‌سایت تک‌ریدر ابراز امیدواری کرده است که این‌بار، ارائه نسخه موبایلی ویندوز 10 برای کاربران محقق شود، زیرا صاحبان لومیا با ویندوز 8 ممکن است صبر و شکیبایی خود را از دست دهند.

پس از اینکه تاریخ اصلی اعلام‌شده برای ارائه ویندوز نسخه جدید گوشی‌های همراه محقق نشد، در حال حاضر مایکروسافت قصد دارد در ماه جاری ویندوز 10 موبایل را برای گوشی‌های لومیا که هنوز با ویندوز 8 کار می‌کنند، راه‌اندازی کند.

این ارتقا پس از به‌روزرسانی سرویس ماهانه برای لومیا 950 و لومیا 950 XL، دو مدل که در حال حاضر نصبشان به پایان رسیده است، راه‌اندازی خواهد شد.

در اصل، انتظار می‌رفت که ارتقای ویندوز 10 و آپدیت تعمیرات به‌طور همزمان در ماه گذشته (فوریه) ارائه شوند که از ماه ژانویه به تعویق افتاده بودند و البته پیش از آن، زمان هدف اصلی دسامبر سال گذشته بوده است.


رفع حفره امنیتی خطرناک فلش توسط ادوب

شرکت ادوب با عرضه وصله امنیتی 23 حفره و آسیب‌پذیری را در نرم‌افزار فلش برطرف کرده است. این حفره‌ها در تمام نسخه‌های برنامه فلاش در ویندوز، مک، لینوکس، کروم، آندروید و iOS وجود دارند. شرکت ادوب از تمام کاربران برنامه فلش در رایانه‌های شخصی و گوشی‌های همراه خواسته تا هر چه سریع‌‌تر وصله به‌روزرسان جدید را بارگذاری و نصب کنند. شرکت ادوب اذعان کرده که سوءاستفاده از یکی از این آسیب‌پذیری‌ها به‌طور محدود و هدفمند در حال انجام است. البته این شرکت جزییات بیشتری را در این زمینه ارائه نکرده است.

نرم‌افزار فلش در ماه جولای هم پس از شناسایی آسیب‌پذیری خطرناک دیگری به‌روز شده بود. از آن زمان به بعد فلش در برخی مرورگرهای اینترنتی مانند فایرفاکس به‌طور کامل بلوکه شد تا نسخه باثبات‌تری از آن عرضه شود. برخی سایت‌ها مانند فیس‌بوک، ویمئو، نتفلیکس، یوتیوب و توییچ هم دست به اقدامات مشابهی زده و از جمله به HTML5 مهاجرت کردند.


طبخ غذا با موبایل

یک شرکت اروپایی، مایکروفری را ساخته است که به‌صورت هوشمند غذاها را طبخ می‌کند.

یک شرکت اروپایی مایکروفری را با نام

Tovala Smart Oven تولید کرده است که طبخ غذا را به دو صورت بارکدخوان و متصل شدن به اپلیکیشن انجام می‌دهد.

این مایکروفر هوشمند زمانی‌که به وسیله یک برنامه به گوشی هوشمند متصل می‌شود، قادر به گرفتن فرمان از کاربر و انجام پخت غذا است ضمن اینکه با قرار گرفتن در وضعیت بارکدخوان می‌تواند بارکد مواد غذایی را اسکن و مقدار زمانی که صرف طبخ آن لازم است را به کاربر اعلام کند و دستوراتی را در حین انجام پخت غذا دریافت کند. از ویژگی‌های این دستگاه نداشتن هیچ شماره‌یی روی آن است و بیشتر کارهای این مایکروفر با گوشی هوشمند انجام می‌شود ضمن اینکه ترکیبی از گرما مرطوب و خشک برای طبخ غذاهای مختلف در آن وجود دارد. قیمت مایکروفر Tovala Smart Oven بین ۱۹۹ دلار تا ۲۷۹ دلار برآورد شده است.


سیاه‌ترین ماده زمین

سیاه‌تر شد

ماده «Vantablack» که در سال 2010 توسط شرکت نانوسیستم‌های Surrey به عنوان تیره‌ترین، سیاه‌ترین و خنثی‌ترین ماده روی زمین اختراع شده بود، اکنون تیره‌تر شده است.

این ماده در آن زمان قادر به جذب 99.96درصد نور بود. اکنون این شرکت اعلام کرده که ماده مذکور را تیره‌تر ساخته و حتی طیف‌سنج نیز قادر به سنجش آن نیست. این ماده با پرورش جنگلی از نانولوله‌های کربنی روی سطوح مبتنی‌بر آلومینیوم ساخته شده است. تا پیش از ظهور Vantablack، سایر تلاش‌ها برای ساخت مواد ابرسیاه نیازمند فرآیندهای پرهزینه و با دمای بسیار بالا بود اما شرکت نانوسیستم‌های سوری توانست آن را با دمای پایین تولید کند.

این مواد دارای کاربری‌های سودمند در زمان‌هایی است که نور مزاحم می‌تواند ایجاد مشکل کند؛ برای مثال درون تلسکوپی که برای مشاهده ستارگان کم‌نور طراحی شده، پوششی از Vantablack می‌تواند نور مزاحم را حذف کرده و تصویربرداری از ستارگان دوردست را ساده‌تر کند.

حذف نور مزاحم همچنین می‌تواند سیستم‌های طرح‌ریزی لیزر و فناوری انرژی خورشیدی را ارتقا بخشد. همچنین این ماده در حوزه هنر نیز مورد استفاده قرار گرفته و آنیش کاپور، مجسمه‌ساز مشهور حق انحصاری استفاده از این ماده را در هنر خریداری کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر