سرقت نقاشی‌های ارزشمند فرانسیس بیکن

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۳۲۹

پنج نقاشی اثر فرانسیس بیکن هنرمند سرشناس انگلیسی به ارزش تقریبی بیش از 30میلیون دلار به سرقت رفت. رسانه‌های اسپانیایی از به سرقت رفتن پنج نقاشی گران‌قیمت اثر فرانسیس بیکن از خانه یک کلکسیونر در شهر مادرید خبر دادند. مشخص نیست چرا خبر این سرقت بزرگ که ژوئن سال گذشته میلادی رخ داده، تاکنون رسانه‌یی نشده بود؛ اما منابع نزدیک به تیم بازرسان این سرقت اعلام کردند که سارقان در یک عملیات فوق‌العاده حرفه‌یی در زمان حضور نداشتن مالک در خانه با غیرفعال کردن سیستم هشدار امنیتی، اقدام به سرقت این پنج نقاشی ارزشمند کردند. به گزارش گاردین، بنابر اعلام پلیس مادرید، مالک این پنج نقاشی یکی از دوستان نزدیک فرانسیس بیکن بوده است.

فرانسیس بیکن هنرمند سرشناس اهل ایرلند در سال 1992 در سن 82سالگی در مادرید اسپانیا درگذشت و آثار سورئال او نزد بسیاری از کلکسیونرها محبوبیت ویژه‌یی دارد. مرگ بیکن در دهه 90 میلادی بر شهرت او افزود و موجب شد نقاشی «سه مطالعه بر لوسین فروید» که او در سال 1969 آن را خلق کرده بود، پس از مرگش به قیمت بیش از 142میلیون دلار به فروش برسد و رکورد فروش آثار هنری آن زمان را جابه‌جا کند.

فرانسیس بیکن یکی از نقاش‌های نامی اکسپرسیونیست قرن بیستم است. این هنرمند ایرلندی بیشتر شهرت خود را مدیون شکل‌ افتادگی‌های خشنی است که در بدن و چهره شخصیت‌های نقاشی‌هایش ایجاد می‌کرد. بیکن را نقاش بحران انسان مدرن پس از جنگ جهانی دوم نامیده‌اند. این نقاش مشهور در کنار چهره‌هایی مانند پابلو پیکاسو و اندی وارهول یکی از 10 هنرمند پیشگام هنر مدرن محسوب می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر