فستیوال فیلم میامی برندگان امسالش را معرفی کرد

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۳۲۸

علی صائمی

در مراسمی که شب ۱۳مارس برگزار شد فستیوال فیلم میامی، فیلم برنده جشنواره کن را به‌عنوان بهترین فیلم انتخاب کرد.

فستیوال فیلم میامی روز یک‌شنبه برندگان سی‌وسومین دوره از جوایز خود را معرفی کرد و «دیپان» ساخته جک اودیار برنده جایزه هیات داوران بخش رقابتی و «پائولینا» ساخته سانتیاگو میتره برنده جایزه فیلم ایبری-امریکایی «لکسوس» شدند. برندگان در مراسمی که در مرکز شهر میامی و بعد از پیش‌نمایش فیلم «پله‌ها» در ایالات متحده در شب اختتامیه فستیوال میامی برپا شد، معرفی شدند. «پله‌ها» توسط اندرو کاری کارگردانی شده و جیمز برولین و کریستین لاتی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. «دیپان» هشتمین ساخته سینمایی اودیار، اقتباسی از کتاب «نامه‌های ایرانی» مونتسکیو است و داستان مردی از آسیای شرقی و از اعضای سابق ببرهای تامیل را روایت می‌کند که همراه دو غریبه که وانمود می‌کنند همسر و دخترش هستند، در حومه پاریس مستقر می‌شوند. فیلم روایتی از تلاش آنها برای گذران زندگی و عبور از مشکلات فراوان مهاجرتی ناخواسته است. این فیلم در جشنواره فیلم کن موفق به دریافت نخل طلای کن شده بود.

فستیوال فیلم میامی تنها فستیوال فیلم بزرگی است که یک کالج یا دانشگاه مسوولیت برگزاری آن را برعهده دارد. فستیوال امسال شامل ۱۲۹فیلم از ۴۰کشور بود. ادواردو جی. پادرون، رییس کالج میامی دِید در بیانیه‌یی گفت: «هر سال رشد کردن فستیوال را می‌بینیم و انتظار می‌کشیم تا آثار قدرتمند و هیجان‌انگیز سراسر دنیا را با جامعه هنر سهیم شویم. به تمام برندگان و کل تیم فستیوال به خاطر چنین رخداد فرهنگی الهام‌بخشی تبریک می‌گویم.»

از دیگر برندگان بخش رقابتی جوایز میامی می‌توان به زائو تائو در فیلم «ممکن است کوه‌ها روانه شوند» محصول چین و یورگوس لانتیموس برای «خرچنگ» محصول ایرلند-یونان اشاره کرد که به‌ترتیب جوایز بهترین نقش‌آفرینی هیات داوران و جایزه بهترین کارگردانی هیات داوران را از آن خود کردند. جایزه دستاور مستند که برنده‌اش توسط حضار فستیوال انتخاب شد، به «ملکه پنج‌شنبه‌ها» محصول ایالات متحده به تهیه‌کنندگی حورحه آلوارز و اورلاندو روحاس رسید و جایزه فیلمنامه‌نویسی جوردن الکساندر رسلر هم برای «از دوردست» محصول کشورهای ونزوئلا و مکزیک به لورنزو ویگاس اهدا شد. «مرد زندگی من» محصول کشور فرانسه به کارگردانی ملانی دلوی هم موفق به کسب جایزه فیلم کوتاه شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر