اخبار کلان

۱۳۹۴/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۲۲۰

یارانه اسفند ماه امشب واریز می‌شود

ایلنا ‌شصت و یکمین مرحله یارانه نقدی مربوط به اسفند امروز (پنج‌شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اکبر ایزدی مدیرعامل سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها اعلام کرد: احتراما بدین‌وسیله به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند «شصت و یکمین» مرحله یارانه نقدی مربوط به اسفند ماه سال جاری همانند ماه‌های گذشته به ازای هر نفر 455هزار ریال ساعت 24:00 روز پنج‌شنبه مورخ 20/12/1394 به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.


بررسی لایحه دو دوازدهم بودجه دوشنبه در مجلس

ایسنا ‌ رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که دو فوریت لایحه دو دوازدهم بودجه دوشنبه آینده در مجلس مطرح خواهد شد. غلامرضا تاجگردون، با اشاره به مصوبه امروز هیات دولت در مورد بودجه دودوازدهم در سال 95 گفت که دو فوریت این لایحه دوشنبه آینده در مجلس مطرح خواهد شد و روز سه‌شنبه مجلس نیز کلیات و جزییات را بررسی و نهایی خواهد کرد. وی افزود: با توجه به تصویب این لایحه در هیات دولت طرح مجلس در مورد دو دوازدهم بودجه 95 عملا منتفی خواهد شد. نماینده گچساران در مجلس خاطرنشان کرد: بحث ما این بود با توجه به اینکه بررسی بودجه 95 تا پایان سال در مجلس امکان‌پذیر نیست، دولت برای اینکه از ابتدای سال آینده در دریافت‌ها و پرداخت‌ها با مشکل مواجه نشود، نیازمند بودجه دو دوازدهم است که خوشبختانه لایحه آن در هیات دولت به تصویب رسید. این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 همچنین گفت که احتمالا قانون بودجه 95 تا پایان فروردین ماه در صحن علنی مجلس نهایی خواهد شد.


اتهام ارزان‌فروشی برپیشانی خصوصی‌سازی

تسنیم ‌ رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: خصوصی‌سازی فرآیند پر چالش و مظلومی در کشور است و اگر به آن توجه ویژه نشود و عزم لازم برای این کار نباشد حرکت به سمت خصوصی‌سازی، لاک پشتی ادامه خواهد یافت. پوری حسینی با اشاره به اینکه اصولا نیروی انسانی که در شرکت‌های دولتی به کار گرفته می‌شود چند برابر شرکت‌های مشابه خصوصی است، گفت: این موضوع سودآوری و بهره‌وری آن شرکت را کاهش می‌دهد که این مسیر باید اصلاح شود. رییس کل سازمان خصوصی‌سازی در خصوص سخنان وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه «در وزارتخانه متبوعش هم مقاومت‌هایی در برابر خصوصی‌سازی وجود دارد» اذعان داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی 20درصد سهام بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت چاپخانه دولتی ایران را در اختیار دارد. به‌علاوه اینکه در این وزارتخانه شرکت چاپخانه دولتی تاکنون واگذار نشده است. پوری حسینی اضافه کرد: در مورد شرکت احداث صنعت هم 50نماینده مجلس خواستار توقف واگذاری آن شدند و در خصوص شرکت ماشین‌سازی تبریز نیز 19 نماینده خواستار توقف 5 ساله واگذاری آن و در شرکت سنگ آهن مرکزی هم نماینده بافق خواستار واگذار نشدن آن بود که این موارد نشان می‌دهد مقامات محلی هم از جمله کسانی هستند که در مقابل خصوصی‌سازی مقاومت می‌کنند.


فرهنگ‌سازی مالیاتی جایگزین اقتصاد نفتی

ایسنا ‌ سیدجواد هاشمی، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت اقتصاد، در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصاد و دارایی در کرمان اظهار کرد: در دولت قبل تقریبا با تمام دنیا قطع رابطه کرده بودیم در حالی که در دنیای امروز هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند تمام نیازهای خود را تامین کند، لذا دولت یازدهم ارتباط با دنیا را در دستور کار خود قرار داد و یکی از اهداف این ارتباط، جذب سرمایه‌گذاری بود. وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی علاوه بر توسعه یک کشور، امنیت اجتماعی نیز به دنبال خواهد داشت، افزود: تلاش دولت همزمان با برجام شد و بعد از برجام بسیاری از هیات‌های عالی‌رتبه، مقام‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ و تجار خارجی به کشور سفر کردند. مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه در زمینه بانک‌ها، بیمه‌ها، مالیات و... مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، گفت: ما کشوری متکی به نفت بوده‌ایم و این امر باعث بروز بسیاری از مشکلات شده است، زیرا تجربه نشان داده هر کشوری که متکی به نفت بوده، در هر گرانی و ارزانی نفت، شاهد رکود و تورم در آن نیز بوده‌ایم و اقتصادانان می‌گویند، نفت ضد توسعه است. وی افزود: کشورهایی که منابع ارزشمندی مانند نفت و... دارند، اصلا از آن در هزینه‌های عمومی استفاده نمی‌کنند و درآمد آنها از بخش خصوصی و تولید است و همه کشورها با مالیات اداره می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر