کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۴/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۱۶۶

ابلاغ دستورالعمل‌های ایمنی در صنعت نفت

شانا| بیژن زنگنه وزیر نفت، طی نامه‌یی به وزیران دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح و صنعت و معدن، راهنما و دستورالعمل‌های ایمنی را در صنعت نفت ابلاغ کرد. بیژن زنگنه طی نامه‌یی به سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت راهنما و دستورالعمل‌های ایمنی در صنعت نفت را طی رونوشتی به مشاور وزیر و مدیرکل بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت ابلاغ کرد.


مذاکره با عراق

بر سر سه میدان مشرک

ایسنا|‌ امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت پس از دیدار بیژن زنگنه با فیاض حسن نعمه معاون اول وزیر نفت عراق بااشاره به اینکه جلسه خوبی با هیات عراقی برگزار شد، افزود: بعد از توافق هسته‌یی، این نخستین جلسه با یک هیات عراقی بود که برگزار شد و آنها مشکلات عمده‌یی برای اجرایی کردن تفاهم‌هایی که با ایران داشتند، ندارند. وی درباره مهم‌ترین محور این دیدار اظهار کرد: در این دیدار، درباره همکاری در سه میدان مشترک دو کشور یعنی سهراب (هویزه)، خرمشهر (سندباد یا سیبه) و پرویز (نفت خانه جنوبی عراق) بحث‌هایی انجام شده و قرار است مذاکرات در این زمینه ادامه پیدا کند. زمانی‌نیا دیگر زمینه گفت‌وگو با هیات عراقی را موضوع گاز دانست و با بیان اینکه، ایران آماده است تا سه هفته آینده گاز را در مرز به این کشور تحویل دهد، گفت: امیدواریم آنها نیز آماده دریافت گاز از ایران باشند؛ البته ٢٠کیلومتر از خط لوله انتقال گاز در خاک عراق (دیاله) هنوز تکمیل نشده است.


توسعه پس از تحریم

صنعت نفت در برنامه ششم

شانا|‌ رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از افزایش صادرات نفت خام کشور به رقم روزانه یک‌میلیون و ٨٠٠هزار بشکه خبر داد. رکن‌الدین جوادی صبح دیروز در مراسم تودیع و معارفه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران که در ساختمان این مدیریت برگزار شد، از افزایش میزان صادرات نفت خام کشور به ١,٨میلیون بشکه در روز خبر داد و گفت: «توسعه پس از تحریم»، سازوکار اصلی صنعت نفت در برنامه پنجساله ششم توسعه خواهد بود. وی تصریح کرد: فعالیت‌هایی که باوجود ملاحظات و محدودیت‌ها در دوران تحریم انجام دادیم، باید در دوران پساتحریم با نگاهی دوباره در دستور کار قرار دهیم و از فرصت پیش رو، برای شتاب در طرح‌ها و پروژه‌ها و حرکت بر محور تحقق اهداف برنامه ششم استفاده کنیم. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نگاهی به برنامه‌های تولید و صادرات این شرکت داشت و با بیان اینکه تولید روزانه نفت خام کشور باید به چهار میلیون بشکه در سال آینده برسد، تصریح کرد: روند فزاینده صادرات نفت خام نیز ادامه می‌یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر