واردات خودرو ضروری نیست

۱۳۹۳/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۰۷

منظری‌‌توکلی گفت: دولت باید در خصوص استفاده از خودروهای تولید داخل پیشتاز باشد و از واردات خودرو صرف‌نظر کند.

علیرضا منظری توکلی افزود: یکی از دلایلی که رییس مجلس با واردات 944خودرو در بخش‌های نهاد ریاست‌جمهوری و وزارت نفت مخالفت کرد از لحاظ عرف و الگو بودن دولت است که اگر خلاف آنچه که هست عمل کند، تفکرات نادرستی در اجتماع و زیان‌های جبران‌ناپذیری را در بخش‌های صنعتی به‌وجود خواهد آورد.

وی در خصوص واردات بی‌رویه محصولات خارجی و زیان‌های ناشی از آنها در بخش‌های مختلف صنایع تولیدی، اظهار کرد: واردکردن خودرو و استفاده از صنایع خارجی ضرورت نظام نیست، یکی از راه‌هایی که می‌توان صنایع خودروسازی را تقویت کرد استفاده از خودروهای داخلی است و دولت باید در این زمینه پیشتاز باشد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد ایمنی و استفاده از استانداردهای خودروهای داخلی تاکید کرد: خودروهای ساخته شده توسط خودروسازان داخلی از لحاظ ایمنی و استانداردهای روز مورد قبول هستند و اگر از این نوع خودروها در بخش‌های عمومی و دولتی استفاده شود از تولید ملی حمایت کرده‌ایم. وی اذعان کرد: یکی از علل زیان بار بودن واردات خودرو، خروج ارز از کشور در زمانی که به‌شدت نیازمند آن هستیم است، باید به‌جای خروج ارز به‌فکر جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی که ارز را وارد کشور می‌کنند باشیم، دولت از واردات خودرو صرف‌نظر کند.

به نقل از نسیم، منظری توکلی تصریح کرد: اگر ارز درنظر گرفته برای واردات خودرو را در بخش‌هایی نظیر صنعت، کشاورزی و زیرساخت‌ها در نظر بگیرند، فعالیت‌های بسیار مثبتی را می‌توانیم در این بخش‌ها شاهد باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر