اخبار

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۰۵۳

دلار و سکه گران شد

صرافان بازار ارز و سکه در معاملات روزدوشنبه بازار آزاد، یک دلار امریکا را با 60 ریال رشد نسبت به روز یک‌شنبه 34هزار و 340ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 30هزار ریال افزایش 10 میلیون و 140هزار ریال دادوستد کردند.

هر یورو در بازار آزاد تهران بدون تغییر قیمت 37 هزار و 850ریال و هر پوند نیز با 100ریال افت 49 هزار ریال تعیین قیمت شد. هر قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح جدید با 30هزار ریال رشد 10میلیون و 140هزار ریال و یک قطعه سکه طلا تمام بهار طرح قدیم نیز با 20هزار ریال افزایش قیمت، به 10میلیون و 120هزار ریال رسید. همچنین یک قطعه نیم سکه طلای بهار آزادی 5میلیون و 220هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیز با 10هزار ریال افزایش 2میلیون و800هزار ریال فروخته شد. هر قطعه سکه یک گرمی نیز بدون تغییر قیمت یک میلیون و 910هزار ریال و یک گرم طلای 18عیار نیز یک میلیون و 30 هزار ریال دادوستد شد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز با 6 دلار رشد یک هزار و 266 دلار اعلام شد.


قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم آماده اجراست

لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم توسط شورای نگهبان تایید شد. این لایحه ابتدا در سال 1389 تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و در سال 1390 در صحن علنی مجلس به تصویب رسید؛ لیکن با نظر شورای نگهبان برای طی تشریفات مربوط و انجام اصلاحاتی به قوه قضاییه ارسال شد. پس از آن ایرادهایی از سوی شورای نگهبان وارد شد و با رفع ایرادها در نهایت لایحه «مبارزه با تامین مالی تروریسم» که در جلسه مورخ 13/11/1394 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود در جلسه مورخ 13/12/1394شورای محترم نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

گزارش روابط عمومی بانک مرکزی حاکی‌ است با توجه به اهمیت ویژه این قانون از بعد داخلی و بین‌المللی، بانک مرکزی که در تدوین پیش‌نویس لایحه ابتدایی نیز نقش برجسته‌یی داشت با پیگیری‌های متعدد تلاش کرد، روند تهیه و ارسال لایحه را تسریع کند. در این راستا جلسات متعددی با حضور مقام‌های ارشد قوه قضاییه، مدیران و کارشناسان بانک مرکزی و واحد اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد که لایحه در دست تدوین تا حد امکان با ضروریات کشور و استانداردهای بین‌المللی هماهنگ باشد. خوشبختانه تلاش‌های انجام شده توسط نهادهای ذی‌ربط به ثمر نشست و این قانون به تصویب رسید.


هدف بانک صادرات ایران تامین رضایت هموطنان است

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: هدف تامین رفاه بیشتر هموطنان است به همین منظور همه تمهیدات و ساز و کارهای مورد نیاز برای ارائه خدمات به مشتریان در سراسر کشور در روزهای پایانی سال ٩٤ و ایام تعطیلات نوروز ٩٥ پیش‌بینی شده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، اسماعیل لـله‌گانی همزمان با سفر هیات دولت تدبیر و امید به استان یزد ضمن بازدید از شعب و دیدار با کارکنان شعب این بانک در آن استان افزود: نظر به انجام مسافرت‌های نوروزی توسط خیل عظیمی از هموطنان از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه هرچه مطلوب‌تر خدمات بانکی طی روزهای پایانی سال و آغاز سال نو به اجرا در آمده است و از این حیث هموطنان گرامی می‌توانند با آرامش خاطر خدمات مورد نظر خود را از شعب این بانک دریافت کنند. وی افزود: علاوه بر آماده‌سازی حدود ٧٥٠ شعب به عنوان شعبه کشیک که اطلاعات آنها روی سایت بانک درج شده درگاه‌های الکترونیکی این بانک از قبیل خودپرداز، پایانه فروش، همراه بانک و... آماده ارائه بهترین خدمات در سریع‌ترین زمان ممکن به مشتریان هستند.


پرداخت اقساط تسهیلات

‌با خودپردازهای بانک شهر

امکان پرداخت اقساط تسهیلات از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک شهر فراهم شد. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، برای توسعه خدمات نوین بانکی همچنین افزایش رضایتمندی مشتریان و تسهیل در انجام امور بانکی امکان پرداخت اقساط تسهیلات روی دستگاه‌های خودپرداز این بانک فراهم شد. بر این اساس تمامی مشتریان با کارت بانک شهر یا کارت‌های شتابی دیگر می‌توانند از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک شهر و با استفاده از شماره پرونده تسهیلاتی مد نظر اقدام به پرداخت اقساط تسهیلات کنند.


بانک پاسارگاد

سازمان دانشی برتر شد

در اختتامیه پنجمین جایزه جهانی سازمان دانشی‌برتر در ایران، بانک‌پاسارگاد به عنوان یکی از سه شرکت برتر این دوره از ارزیابی‌ها انتخاب شد.

به گزارش روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد در این مراسم که در تاریخ 16اسفند 1394 با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس انجمن مدیریت‌ دانش‌محور در اتریش، رییس شورای عالی راهبری جایزه جهانی(MAKE) در ایران، جمعی از دانشگاهیان و صاحبان صنایع برتر کشور و در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، بانک‌پاسارگاد موفق شد برای چهارمین بار به عنوان یکی از سه سازمان دانشی‌برتر ایران معرفی شود. همچنین این بانک توانست جایزه بیشترین رشد را در زمینه مدیریت دانش از آن خود کند. براساس این خبر بانک‌پاسارگاد به عنوان یکی از 3 نماینده ایران جهت شرکت در رقابت‌های آسیایی جایزه جهان Make اعزام خواهد شد. در این مراسم دکتر فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کشور ما در آستانه یک تحول بزرگ در عرصه کسب‌و‌کار بین‌المللی قرار دارد، گفت: با باز شدن درهای تبادل بین‌المللی پس از برجام برنامه‌ریزی نادرست بسیار خطرناک خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر