اخبار

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۰۳۴

راه‌آهن قزوین - رشت

چین را به اروپا متصل می‌کند

مدیرعامل شرکت راه‌آهن، اتصال ریلی قزوین-رشت- آستارا را به معنای اتصال ریلی چین به اروپا و دریای سیاه خواند و گفت: دو کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب با بهره‌برداری از این خط ریلی معنا پیدا می‌کند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه مهم‌ترین حفره ترانزیتی کشور در حال حاضر عدم اتصال ریلی مسیر قزوین-رشت و در ادامه رشت-آستاراست، ادامه داد: با این اتصال لینک کریدور شمال-جنوب کشور معنای واقعی پیدا می‌کند و ترانزیت ریلی کشور دستخوش تحول بزرگی خواهد شد. پورسیدآقایی با یادآوری اینکه با راه‌اندازی این مسیر ریلی ترانزیتی به وسیله اتصال مسیر قزوین-رشت و در ادامه رشت-آستارا انتقال بارهای خلیج‌فارس به دو مقصد «روسیه» و «دریای سیاه و اروپا» معنا پیدا می‌کند، تاکید کرد: در حال حاضر مهم‌ترین خط ریلی کشور که باید اتصال آن پیگیری شود، همین خط ریلی قزوین-رشت- آستارا بوده که کلیت وزارت راه و شهرسازی به آن توجه دارد. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسیر ریلی قزوین-رشت-آستارا حتی به کریدور شرقی-غربی نیز معنا می‌بخشد، گفت: اگر اتصال ریلی ایران و آذربایجان انجام شده بود، همین قطار کانتینری شانگهای-تهران را می‌توانستیم در این مسیر راهی اروپا کنیم و خط ریلی چین-اروپا را از طریق خاک ایران عملیاتی‌کنیم.


رد ارتباط میان گودبرداری ایران زمین و بزرگراه صدر

شهردار تهران با رد هرگونه ارتباط و تهاتری میان گودبرداری خیابان ایران زمین متعلق به «بابک زنجانی» و پروژه بزرگراه صدر افزود: پیمانکاران این پروژه مشخص هستند و سازنده بزرگراه طبقاتی صدر قرارگاه خاتم‌الانبیا بوده است. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف همچنین درباره عدم افزایش تعداد واگن‌های متروی شهر تهران گفت: هر مسافری که با مترو جابه‌جا می‌شود، 13 سنت در اقتصاد ملی ما صرفه‌جویی به همراه دارد؛ اما در حقیقت ما با کمبود منابع و اعتبار روبه‌رو هستیم. وی اظهارکرد: در حال حاضر روی ساخت خطوط مترو متمرکز هستیم که حجم زیرساخت‌ها، منابع و اعتبار بسیاری را در برمی‌گیرد و راحت‌ترین مرحله توسعه مترو خرید واگن‌هاست.


نخستین نشانه‌ها از

ورود برزیل به بازار هوایی ایران

مدیرعامل یکی از ایرلاین‌های خصوصی از توافق‌های اولیه برای وارد کردن 20 فروند هواپیمای نو برزیلی به کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، مدیرعامل این شرکت هواپیمایی گفت: در طول هفته‌ها و ماه‌های گذشته ما مذاکراتی را با شرکت‌های خارجی مختلفی داشته‌ایم تا امکان وارد کردن هواپیماهای جدید به کشور فراهم شود. یکی از این شرکت‌ها هواپیماساز برزیلی امبرائر بوده است که خوشبختانه مذاکرات ما با آنها نتایج مثبتی به همراه داشته است. وی اضافه کرد: براساس توافق اولیه‌یی که با مذاکره‌‌کننده این شرکت در تهران داشته‌ایم، شرکت ما اعلام کرد که توان خرید 20فروند هواپیمای ساخت این شرکت را که 135 نفر ظرفیت سرنشین دارد، خواهد داشت و با تفاهم‌ اولیه نماینده این شرکت به برزیل بازگشت تا مقدمات نهایی کار را فراهم کند. مدیرعامل این شرکت هواپیمایی با تاکید بر اینکه این هواپیماها نوساز خواهند بود، اعلام کرد: مدل مالی پیشنهاد شده از طرف ما پرداخت 10درصد از هزینه‌ها به شکل نقد و در نظر گرفتن 90درصد مابقی از طریق فاینانس شرکت سازنده خواهد بود که در صورت نهایی شدن مذاکرات می‌توان به وارد کردن این هواپیماها امید داشت. او با بیان اینکه وارد شدن نهایی هواپیماها به چراغ سبز امریکا احتیاج دارد، تصریح کرد: خوشبختانه شرکت‌های خارجی امید زیادی دارند تا با ایران وارد مذاکره شده، کار را پیش ببرند.


شرط بهره‌برداری

از مجتمع تجاری فردوسی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان عملکرد قابل قبول این سازمان در سطح شهر تهران، درباره مجتمع تجاری فردوسی گفت: این مجتمع تا پیش از اقدامات ایمنی اجازه بهره‌برداری ندارد و دوباره نام مجری ذی‌صلاح در پروانه ساختمانی ثبت می‌شود. به گزارش مهر، حبیب‌الله بیطرف افزود: وضعیت ساختمان‌ها در سایر شهرهای استان تهران مطلوب نیست و با ایده‌آل‌ها فاصله زیادی داریم و مداخله افراد فاقد صلاحیت در امر ساخت و ساز غیرقانونی یکی از مشکلات ساخت و ساز است؛ به همین دلیل یکی از برنامه‌های جدی سازمان نظام مهندسی کنترل مضاعف نقشه‌های طراحی شده و کنترل نقشه‌های متعلق به پروژه‌های بالای ۲هزار مترمربع است. بیطرف افزود: در بخش نظارت هم سیستم ارجاع کار به شرکت‌های حقوقی به افراد حقیقی واگذار شده است و واگذاری بخش نظارت به شرکت‌های ساختمانی از اردیبهشت ماه توسط سازمان نظام مهندسی انجام می‌شده و فرآیند صدور پروانه با شهرداری‌ها بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر