اینتل در فناوری واقعیت افزوده رقیب مایکروسافت شد

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۰۰۱

شرکت اینتل با بهینه‌سازی فناوری «حس واقعی» وارد عرصه واقعیت افزوده می‌شود. این شرکت قصد دارد با بهره بردن از تکنولوژی Real Sense (حس واقعی) خود وارد عرصه فناوری واقعیت افزوده شود که در این صورت به عنوان رقیب اصلی شرکت مایکروسافت در بازار واقعیت افزوده به حساب می‌آید.

در حال حاضر شرکت اینتل مشغول ارتقا دادن فناوری حس واقعی در لپ‌تاپ، دسکتاپ، گوشی همراه و هدست واقعیت مجازی است تا آنها را به فناوری واقعیت افزوده مجهز کند. واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولا در تعامل با کاربر) است که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری و از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدیو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های جی‌پی‌اس، ایجاد می‌شود. واقعیت رایانه‌یی، مفهوم کلی واقعیت افزوده است.

در واقعیت افزوده معمولا چیزی کم نمی‌شود، بلکه فقط اضافه می‌شود. همچنین واقعیت افزوده تاحدودی شبیه واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه‌ساز، دنیای واقعی را کاملا شبیه‌سازی می‌کند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی، تمام عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته کامپیوتر هستند، اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارد و بخشی توسط کامپیوتر ساخته می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر