تاثیرگذارترین بانوی اول ایالات متحده درگذشت

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۹۹۸

نانسی ریگان، همسر تاثیرگذار و خوش‌سبک چهلمین رییس‌جمهور ایالات متحده که رونالد ریگان را در مرکز زندگی‌اش قرار داد و خودش هم به یک چهره سیاسی بزرگ بدل شد روز یک‌شنبه در خانه‌اش در لس‌آنجلس درگذشت. او 94 سال داشت.

خانم ریگان بعضی مواقع با به خطر انداختن خود با شجاعت از تصویر عمومی همسرش دفاع می‌کرد و همراه با صعود غیرمحتمل آقای ریگان که از یک مسیر حرفه‌یی بازیگری در هالیوود به فرمانداری ایالت کالیفرنیا و در نهایت کاخ سفید رسید همواره یکی از مشاوران مورد اطمینان او بود. مایکل کی. دیور، یکی از دستیاران طولانی‌مدت و دوست ریگان‌ها که در سال 2007 درگذشت درباره او گفته بود: «بدون نانسی، فرماندار ریگان و پرزیدنت ریگان به وجود نمی‌آمد.»

پرزیدنت اوباما روز یک‌شنبه گفت: خانم ریگان به نقش بانوی اول ایالات متحده شکلی تازه بخشید.

خانم ریگان که در زمینه استخدام و اخراج کارمندان کلیدی و اعضای کابینه دولت همسرش سختگیر بود اغلب نقش پلیس بد را بازی می‌کرد و حامی تصمیم‌های سختی می‌شد که مسوولان راحت‌طلب از اتخاذ آنها نفرت داشتند. لو کانون شرح‌حال‌نویس درباره سیاستمدار نمادین ایالت کالیفرنیا که به مدت دو دوره مسوولیت ریاست‌جمهوری ایالات متحده را بر عهده داشت، نوشت «ریگان می‌دانست کجا می‌خواهد برود» با این حال در ادامه به این نکته اشاره کرد که «اما نانسی نسبت به اینکه چه کارهایی باید انجام شود تا آنها به مقصد برسند، حس تصمیم‌گیری بهتری داشت. او بیشتر از هر کس دیگری تلاش کرد تا به همسرش در دستیابی به چیزهایی که می‌خواهد، کمک کند.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر