نقش ترکیه در کاهش تعداد مبارزان آینده داعش

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۹۹۳


گاردین

بریتانیا برای کنترل بحران پناهندگی نیرو اعزام می‌کند- در حالی که دیوید کامرون خود را آماده ملاقات با رهبران اروپایی برای مذاکره درباره بحران پناهندگی می‌کند، امروز اعلام می‌شود که نظامیان بریتانیایی قرار است به نیروهای ناتو ملحق شوند تا پناهندگانی را شناسایی و به کشورهای‌شان بازگردانند که سعی دارند از طریق ترکیه به اروپا سفر کنند.

دست نزنید: هنرمندان به نبرد عکس ملحق می‌شوند- دیوید هاکنی نقاش، مایک لی کارگردان و دان مک‌کالین عکاس جزو بیش از 80 چهره شاخص فرهنگی هستند که خواستار نقض تصمیم انتقال بخشی از مجموعه موزه رسانه ملی بردفورد (NMM) که «دست‌ها» نام دارد، به لندن شده‌اند. 83شخصیت برجسته در حوزه هنر، فیلم و عکاسی در نامه‌یی که در گاردین منتشر شد، گفتند انتقال بیش از 400هزار قلم از اشیای موزه بردفورد به «مرکز منابع عکاسان بین‌الملل» واقع در موزه ویکتوریا و آلبرت، گامی

رو به عقب است.


نیویورک تایمز

استفاده از هرویین در معرض دید عموم در سراسر ایالات متحده- در حالی که هرویین ارزان و دسترسی به آن در سراسر کشور امریکا آسان است، معتادان به محض اینکه می‌توانند، مراحل خریداری و استفاده را پشت سر می‌گذارند و بیشتر این کار را در معرض دید عموم انجام می‌دهند. این یک مساله معمولی شده که افسران پلیس معتادها را - بی‌هوش یا بی‌جان - در ماشین‌‌ها، دستشویی‌های رستوران‌های فست‌فود، سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی و در پارک‌ها، بیمارستان‌ها و کتابخانه‌ها پیدا کنند.


واشنگتن پست

ترکیه جریان سفر مبارزان را آهسته می‌کند- سوئد بود که درخواست کمک کرد: در صورتی که مقامات ترکیه جلو دو مرد جوان مسلمانی که استکهلم را به قصد سوریه ترک کردند نگیرند، آنها به زودی به تروریست‌های تحت تعلیم بدل خواهند شد. به گفته یک مقام رسمی امنیتی ترکیه، این دو نفر در حالی که بلیت یک طرفه و تجهیزات استتار به همراه داشتند، در فرودگاه دستگیر و به کشورشان بازگردانده شدند. این نشان از پیشرفت قابل توجه در همکاری بین دولت‌های غربی در سهیم‌شدن اطلاعات و آهسته‌ کردن جریان حرکت مبارزان خارجی به سمت سوریه دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر