رشد 100درصدی افزایش سرمایه‌ها

۱۳۹۳/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۸۴

رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌یی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مبلغ کل مجوزهای افزایش سرمایه صادر شده به‌شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان طی 6ماهه نخست سال 93 معادل 134هزار و 644میلیارد ریال بوده است.

غلامرضا ابوترابی با بیان مطلب فوق، به سنا گفت: مجوزهای افزایش سرمایه ارایه شده در این مدت توسط سازمان بورس مربوط به 82 شرکت است و بر اساس مجوزهای صادره، مبلغ 67 هزار و 309میلیارد ریال معادل 50درصد افزایش سرمایه‌‌ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی است.

وی ادامه داد: مبلغ 39هزار و 297میلیارد ریال معادل 29درصد از محل سود انباشته، مبلغ یک هزار و 341میلیارد ریال معادل یک‌درصد از محل اندوخته‌ها و مبلغ 26هزار و 697میلیارد ریال معادل 20درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین شده‌اند.

این مقام مسوول در خصوص سهم صنایع در افزایش سرمایه‌ها تاکید کرد: محصولات شیمیایی با 34درصد و فلزات اساسی و بانک‌ها و موسسات اعتباری هر یک با 15درصد بیشترین سهم را در اخذ مجوزهای افزایش سرمایه داشته‌‌اند.

رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌یی سازمان بورس در خصوص افزایش تعداد و مبلغ مجوزهای افزایش سرمایه صادر شده نسبت به دوره مشابه سال گذشته (6ماه نخست سال 92) گفت: یکی از دلایل رشد صدور مجوزهای افزایش سرمایه طی سال جاری مربوط به افزایش تعداد شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان و به‌تبع آن افزایش درخواست شرکت‌ها جهت افزایش سرمایه است که منجر به افزایشی حدود 100درصد از نظر مبلغ افزایش سرمایه و حدود 14درصدی از نظر تعداد مجوزهای صادره طی 6ماه ابتدای سال جاری شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر