انعقاد قرارداد معدنی با یک شرکت اروپایی به‌زودی

۱۳۹۳/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۶۳

ماین‌نیوز رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: این سازمان امسال طرح‌های فولادی جدیدی را با مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی شروع می‌کند.

مهدی کرباسیان در دیدار عمومی با مدیران و کارکنان سازمان توسعه با یادآوری اینکه بیش از 30پروژه نیمه‌تمام ایمیدرو که سال‌ها متوقف مانده یا کند شده بود، در یک سال گذشته فعال شده‌اند، تصریح کرد: این سازمان علاوه بر فعال کردن طرح‌های نیمه‌تمام متوقف شده سال‌های اخیر خود، اکنون درنظر دارد پروژه‌های جدیدی را شروع کند که ازجمله آنها می‌توان به طرح فولاد چابهار با مشارکت 20درصدی ایمیدرو، طرح فولاد بندرعباس و مشارکت 50-50 با قزاقستان در معادن بوکسیت، سنگ‌آهن و روی اشاره کرد. وی یادآور شد: هفت طرح فولاد استانی، طلای زرشوران، آلومینیوم جنوب و الکترود گرافیتی ازجمله طرح‌هایی است که با همت مدیران و کارکنان سازمان در یک سال اخیر فعال شده‌اند.

کرباسیان افزود: به هر یک از طرح‌های استانی فولاد 104میلیارد تومان تزریق کردیم تا دوباره در مسیر اجرایی قرار گیرند. رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: به‌زودی با یکی از شرکت‌های اروپایی قراردادی منعقد می‌کنیم تا یکی دیگر از پروژه‌های مهم بخش معدن و صنایع معدنی فعال شود.

وی افزود: همچنین شرکت‌های ملی فولاد ایران و تهیه و تولید مواد معدنی و صندوق بیمه فعالیت معدنی که اسامی آنها در فهرست واگذاری‌ها قرار داشت، در یک سال اخیر و با تلاش دولت یازدهم از فهرست واگذاری خارج شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر