برندسازی؛ شاه‌کلید حل مشکل نساجی است

۱۳۹۳/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۶۰

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، برندسازی و ایجاد اعتماد در صنعت نساجی را بهترین راه‌حل برای برون رفت از مشکلات این صنعت عنوان کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، محسن صرامی فروشانی، نماینده مردم خمینی‌شهر، رفع مشکلات نقدینگی صنعت نساجی و حمایت سیستم بانکی کشور را برای سامان‌دهی این صنعت امری ضروری دانست. این نماینده مجلس بااشاره به عدم حمایت سیستم بانکی کشور از صنعت نساجی عنوان کرد: متاسفانه سیستم بانکداری کشور مشغول بنگاهداری و شرکت‌داری است و به همین دلیل از حمایت‌ تولید کشور غافل مانده است. صرامی فروشانی اضافه کرد: کافی است سیستم بانکی کشور با اعطای تسهیلات با سودهای کم درصد و میان درصد صنعت نساجی را حمایت کند تا از این طریق به سودهای نسبی که از این شرکت‌ها عایدشان می‌شود دست پیدا کنند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ضرورت ویژه از صنعت نساجی یادآور شد: زمان آن رسیده که میزان تولید داخلی را با مصرف داخل برابر کرد و اقدامی جدی در جهت برندسازی و کسب و اعتماد انجام شود. نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس درخصوص عدم نظارت و عدم عرضه تمام مواد اولیه در بورس کالا و به‌دنبال آن بروز مشکلات واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه گفت: بورس در کشور ما دولتی است و به‌صورت خود نظارتی کنترل می‌شود و تاسیس کارگزاری در بورس به‌وسیله لابی‌های بسیار توانمند صورت می‌گیرد که به این ترتیب ورود هر کارگزاری را به این زنجیره‌های فولادی غیرممکن می‌سازد. این نماینده مجلس اضافه کرد: ضروری است تا روند ورود به بورس از طریق کاهش سازوکارها آسان‌تر صورت گیرد. صرامی فروشانی در پایان گفت: باتوجه به اینکه محصولات نساجی کشورمان از نظر کمی و کیفی با تولیدات دیگر کشورها قابل مقایسه نیست و ایران ازجمله کشورهای تراز اول در صنعت نساجی است، با افزایش شاخص در بورس زمینه رونق‌بخشی این صنعت در کشور فراهم خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر