شعبه‌های گران‌قیمت اما بی‌بهره بانک‌ها

۱۳۹۳/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۳۷

تعداد شعب بانک‌ها در حالی هر روز با برپایی ساختمان‌های لوکس و رنگارنگ در هر خیابان و محلی افزایش می‌یابد که به نظر نمی‌رسد در کنار هزینه‌های سنگین بنای آنها، بهره‌وری و کارایی چندانی هم برای شبکه بانکی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، مدت‌هاست که با توسعه بانک‌ها به‌ویژه افزایش بی‌رویه بانک‌های خصوصی شاید بیش از برخی فروشگاه‌ها و مراکز خرید، شعب بانکی در دسترس مردم قرار دارند. بنابر آخرین آمار بانک مرکزی تا پایان سه‌ماهه ابتدایی سال جاری با فعالیت حدود 34 بانک و موسسه اعتباری بیش از 20‌هزار شعبه در سطح کشور وجود دارد که البته اگر شعب موسسات اعتباری غیرمجاز و خارج از نظارت و آمار بانک مرکزی به آن اضافه شود رقم قابل‌تامل‌تر خواهد بود.

بر این اساس باتوجه به آخرین آمار مرکز آمار اگر جمعیت کشور حدود 77‌میلیون‌و500‌هزار نفر در نظر گرفته شود، برای هر 3800 نفر در کشور یک شعبه بانکی وجود دارد که با احتساب شعب موسسات اعتباری این تعداد کمتر هم خواهد شد. در ‌عین ‌حال که در بین آمار 77‌میلیونی جمعیت کشور به‌طور طبیعی افراد بالای 18سال به بانک مراجعه می‌کنند که در این حالت باز تعداد کاربران شعب کاسته شده و به 3000 نفر و حتی کمتر هم برای یک شعبه می‌رسد.

این درحالی است که در اوایل سال گذشته بانک مرکزی در بخشنامه‌یی بانک‌ها و موسسات اعتباری را به کاهش تعداد شعب به نسبت 20‌درصد تعداد آنها موظف کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر