اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۳۰۳

توجه جدی به تامین آب و برق واحدهای صنعتی استان مرکزی

اراک| در آستانه سفر استانی هیات دولت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی خواستار توجه مدیران و تصمیم‌گیران کشور به تامین آب و برق واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شد. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، مصطفی آمره با اعلام این خیر افزود: هم‌اینک یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، کمبود آب و برق به‌خصوص در منطقه ساوه و زرندیه است که امید است در سفر اخیر هیات دولت به آن توجه ویژه شود. وی تاکید کرد: کمبود آب در بیشتر شهرستان‌های استان مرکزی به‌ویژه در ایام تابستان سبب شده تولید آنها با مشکلاتی روبه‌رو شود که تنها راه‌حل رفع آن بهینه مصرف کردن آب در بخش کشاورزی و افزایش تخصیص آب به بخش صنعت به‌ویژه صنایع کوچک و نواحی صنعتی است. وی سهم آب تخصیصی در سال جاری را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی 10لیتر در ثانیه عنوان و اضافه کرد: باتوجه به شرایط خاص استان به لحاظ قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در این منطقه بسیار زیاد است که باید نیازهای نخست آن شامل برق، آب و زیرساخت‌های لازم به‌صورت جدی و اساسی تامین شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در ادامه گفت: کمبود برق یکی دیگر از مشکلات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است و هم‌اینک در حال حاضر 330مگاوات برق برای واحدهای مستقر موجود تامین شده که این میزان حدود 30درصد اراضی تحت پوشش است.


برگزاری همایش خودمراقبتی دیابت ویژه کارکنان دلیجان

دلیجان| در این همایش که با حضور بیش از 100نفر از کارآموزان برادر و خواهر مراکز آموزشی دلیجان برگزار شد، محمدی کارشناس اداره بهداشت در ارتباط با خودمراقبتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت سخنانی ایراد کرد. به گزارش روابط‌عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی محمدی در خصوص بیماری دیابت عنوان داشت: متاسفانه در کشور بسیاری از مردم به‌واسطه الگوهای غلط تغذیه‌یی و عدم رعایت این مهم گرفتار دیابت شده‌اند و در بسیاری از موارد از بیماری خود اطلاع ندارند و ‌باید با مراجعه به مراکز درمانی و با یک آزمایش ساده از این مهم اطلاع یابند. این کارشناس بهداشتی نحوه پایش قندخون، کنترل قند بالا در بیماران دیابتی، انواع انسولین‌های موجود در بازار ایران و روش استفاده و تجویز آنها، نقش ورزش در رژیم غذایی، اهمیت پیشگیری و کنترل عوارض عصبی عروقی دیابت مانند نوروپاتی دیابتی، رژیم‌های غذایی مورد استفاده برای بیماران دیابتی و نحوه کمک به بیماران برای پذیرش و سازگاری با دیابت را برای حاضران بیان کرد.


راه‌اندازی بانک چینی در قشم

قشم| مدیرعامل منطقه آزاد قشم از توافقات لازم برای ایجاد یک شعبه بانک چینی در این منطقه خبر داد و گفت: بررسی‌های مورد نیاز در این زمینه انجام شده و قرار است این شعبه راه‌اندازی شود.

با بیان اینکه بسیاری از معضلات و مشکلات ما به حوزه بانکی مربوط می‌شود، اظهار کرد: بعد از سفر هیات چینی به کشور، این مشکل را مطرح کردیم و پس از بررسی‌های انجام شده یکی از بانک‌های خصوصی کشور چین برای این موضوع اظهار علاقه‌مندی کرد که در قشم شعبه دایر کند و به دنبال آن طبیعی است که بخش بیمه این کشور نیز وارد ایران خواهد شد.

وی افزود: اگر بتوانیم این موضوع را ساماندهی کنیم می‌توانیم بازار سرمایه چین را نیز به قشم بیاوریم که تحقیقات لازم در این زمینه درحال انجام است.

مومنی با بیان اینکه محورهای توسعه در منطقه آزاد قشم عمدتا در بخش‌های نفت، گازو پتروشیمی است، گفت: البته این موضوع به آن معنا نیست که در بخش‌های دیگر ظرفیت نداریم و تنها در بخش دریایی و گردشگری نیز توانایی‌های بسیار بالایی داریم.


برگزاری نخستین جشنواره آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی مازندران

ساری| تارا مدیر آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نخستین جشنواره آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات که در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: همه زحماتی که در فناوری اطلاعات کشیده می‌شود قابل رویت نیست باید قدردانی شوند. وی با اشاره به مراحل بلوغ اطلاعاتی در حوزه سلامت تصریح کرد: نخستین مرحله بلوغ اطلاعاتی عادت کردن به جمع‌آوری اطلاعات است تا در مرحله دوم استاندارد‌سازی و در مرحله سوم الکترونیکی و در مرحله آخر تجمیع اطلاعات حوزه سلامت و رویت آن توسط وزیر برای دستیابی به تصویر روشنی از حوزه سلامت صورت گیرد. مدیر آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت اطلاعات که بتواند نظام سلامت کشور را به وضوح نشان دهد، افزود: بلوغ نامتوازن در حوزه آی‌تی دانشگاه علوم پزشکی حاکم است. تارا اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه‌های علوم پزشکی در موضوع خرید دستگاه‌های پیشرفته کمبودی ندارند اما نیاز است به تقویت فرهنگ اطلاعاتی بیشتر همت کنیم. وی افزود: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اقدامات زیادی را در پیش داریم و باید هر چه زودتر این اقدامات انجام شود. مدیر آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت بهداشت عنوان کرد: یکی از موضوعات رایج حوزه سلامت رسیدگی الکترونیکی به اسناد است و اکنون در حوزه سلامت ۶۰میلیون سند کاغذی در انتظار در رسیدگی قرار دارد. وی افزود: اگر ارتباط بیمارستان‌ها با بیمه را حل کنیم یک قسمت از مشکلات حوزه سلامت حل می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر