ریزش شاخص بورس فوتسی لندن با کاهش ارزش پوند

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۸۵

گروه بورس|

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، در پایان معاملات روز چهارشنبه، همزمان با کاهش مجدد ارزش پوند، بار دیگر سقوط کرد. ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش‌گذاری و خرید و فروش می‌شود در بعد از ظهر روز چهارشنبه با کاهش 1.69درصدی مواجه شد. همچنین شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 101واحد کاهش به 5هزار 861واحد رسید.

کاهش سهام بورس فوتسی 100 در حالی صورت می‌گیرد که بورس لندن و نیز پوند انگلیس همچنان به‌شدت تحت فشار روانی ناشی از احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

پوند انگلیس متاثر از فضای روانی یادشده، روز چهارشنبه در برابر دلار امریکا با 0.54درصد کاهش، در مقابل 1.3394دلار و همچنین با 0.64درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل 1.2642یورو معامله شد.

به گفته تحلیلگران، افزایش نگرانی‌ها درباره آینده انگلیس در اتحادیه اروپا، سبب شده است که ارزش پوند انگلیس در برابر دلار امریکا به کمترین حد خود طی 7سال گذشته برسد. هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که یکی از مهم‌ترین مراجع قیمت‌گذاری نفت خام در بازار بین‌المللی شمرده می‌شود نیز در پایان معاملات بعد از ظهر روز چهارشنبه در بازار لندن با 3.4درصد افزایش به 34.41دلار رسید.

به گزارش منابع انگلیسی، بهای نفت شاخص امریکا، «وست تگزاس اینترمدییت» (دبلیوتی‌آی) نیز روز چهارشنبه با 0.9درصد افزایش، به 32.15دلار رسید. براساس گفته تحلیلگران کاهش تولید نفت خام امریکا از جمله علل اصلی کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر