اختصاص 19هزار و‌500 پرواز برای نوروز

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۶۴

۶هزار پرواز خارجی و 13هزار و 500پرواز داخلی است

گروه راه و شهرسازی|

با نزدیک شدن به ایام نوروز، همه ساله تمهیدات لازم از سوی دولت و دیگر سازمان‌های مرتبط در زمینه حمل و نقل عمومی برای مواجه شدن با این برهه اندیشیده می‌شود، اما در این میان سفرهای هوایی در نوروز 95 حال و هوای متفاوت‌تری را نسبت به سال‌های قبل تجربه می‌کنند که این حال و هوا از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما ناشی شده است؛ اتفاقی که در نهم آذر ماه در راستای به سرانجام رساندن ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه رخ داد، تا به گفته وزیر و دیگر کارشناسان اقتصادی فضای آزاد شده بتواند سرمایه‌گذاران را نسبت به ورود به بازار ایران تشویق کند، با این حال بازار سفرهای هوایی در این بین تا رسیدن به نقطه تعادلی و آرام خود همچنان نیاز به زمان دارد. نوروز هم یکی از فصل‌هایی است که می‌توان آزاد‌سازی نرخ بلیت را با مدیریت صحیح اما توسط عرضه و تقاضای متناسب بازار به عرصه محک گذاشت. در این میان اختصاص 19هزار و 500پرواز در ایام نوروز به گفته روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری حکایت از افزایش 14درصدی پروازها دارد.

از سوی دیگر سفرهای جاده‌یی نیز همواره یکی از پرمخاطب‌ترین نوع سفر در میان 4حوزه حمل و نقل هستند، در این راستا نیز توجه به ایمنی راه‌ها یکی از نکاتی است که از بروز تصادفات در ایام پر آمد و شد نوروز کم می‌کند، همچنین می‌توان تخصیص800 میلیارد ریال برای افزایش ایمنی راه‌ها در نوروز 95 به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی حکایت از اهمیت ایمنی جاده‌یی در ایام نوروز دارد.


لزوم پاسخگویی ایرلاین‌ها

مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه پروازهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۴ آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۹۵ ادامه دارد، گفت: بیش از ۱۹هزار پرواز برای ایام نوروز اختصاص پیدا کرده است.

رضا جعفرزاده گفت: پروازهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۴ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۵ ادامه می‌یابد. وی ملاک ارزیابی عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در ایام نوروز را رضایتمندی مسافران عنوان کرد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی باید نسبت به سه محور مسوولیت‌پذیری دفاتر طرف قرارداد در قبال بلیت‌های فروخته شده به هنگام بروز تاخیرات احتمالی، پاسخگویی روسای ایستگاه‌ها در داخل ترمینال‌ها، پاسخگویی مدیران روابط‌عمومی یا مدیران عالی شرکت‌ها به رسانه‌ها اهتمام لازم داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جعفرزاده تصریح کرد: دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها, شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری برای ایام نوروز نزدیک به ۱۹۵۰۰پرواز برنامه‌یی و فوق‌العاده اختصاص داده که از این تعداد حدود ۶هزار پرواز خارجی و بقیه داخلی است. مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تقاضای شرکت‌های هواپیمایی برای دریافت مجوز پروازهای فوق‌العاده همچنان ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود تعداد پروازهای نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۳ الی ۱۴درصد افزایش یابد.


پروازهای نوروزی چارتری شد

خبر 19هزار پرواز برای ایام نوروز در حالی مخابره شده است که به گزارش تسنیم عده‌یی از فعالان بازار هوایی این تعداد پرواز را در قالب چارتری می‌دانند.این در حالی است که روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از متقاضیان خرید بلیت هواپیما خواسته نسبت به تهیه بلیت هواپیما از مراکز و سایت‌های غیرمجاز خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فروش بلیت خارج از نرخ ارائه شده با دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت سازمان هواپیمایی کشوری تماس بگیرند.

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار حمل و نقل هوایی بخش اعظم 19هزار و 500پرواز نوروز 95 به صورت چارتری در اختیار مردم قرار می‌گیرد و در این بین فقط پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است که به صورت سیستمی به فروش می‌رسد و 13 ایرلاین دیگر مدت‌هاست که پروازهای خود را به چارترکنندگان واگذار کرده‌اند.


آمادگی فرودگاه امام(ره) برای نوروز

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) هم برای پروازهای نوروزی آماده شده است در این راستا مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آماده‌سازی این فرودگاه با توجه به نزدیک شدن به نوروز و افزایش پروازها خبرداد و گفت: تا پایان امسال بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه تویوتا کمری هیبریدی و غیرهیبریدی جایگزین تاکسی‌های سمند فعلی می‌شوند.

محمود نویدی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برای ایام نوروز گفت: چند اقدام در دستور کار قرار گرفته که تا ۱۵ اسفند محقق خواهد شد.

وی از ساماندهی وضع موجود ترمینال مسافری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) خبرداد و افزود: ساماندهی آسانسورها، تغییراتی در گیت‌های ورودی به ترمینال و فضاهای داخلی ترمینال مسافری این فرودگاه از جمله اقدامات در حال انجام است که امیدواریم تا ۱۵ اسفند انجام شوند. مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه حدود ۳ تا ۴هزار مترمربع به مساحت ترمینال موجود اضافه خواهد شد، گفت: آسانسورهای فعلی با آسانسورهای نو تعویض خواهند شد و گیت‌های ورودی به ترمینال نیز با هدف تسهیل عبور و مرور اصلاح می‌شوند.


800 میلیارد ریال برای افزایش ایمنی راه‌ها

مدیرکل ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی کشور گفت: 800میلیارد ریال برای افزایش ایمنی راه‌ها در نوروز 95 به این سازمان اختصاص یافته است.

مهران قربانی در بجنورد اظهار کرد: از این میزان به‌طور ویژه 500میلیارد ریال علاوه بر اعتباراتی که قبلا ابلاغ شده بود برای احیای خط‌کشی علایم به این اداره کل اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین 300میلیارد ریال نیز برای اصلاح حفاظ‌های ایمنی و ارتقای وضعیت آنها اختصاص یافته است.

قربانی گفت: این اعتبارها که همه آن به تازگی تخصیص یافته است تا ابتدای هفته آینده به این اداره کل اختصاص می‌یابد تا در جای خود هزینه شود. وی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای نوروز 95، اظهار کرد: این اقدامات در سطح کلان کشوری و در سطح خرد در استان‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: به همین منظور جلسه ویژه‌یی در زمینه طرح نوروزی برگزار و وظیفه هریک از دستگاه‌های مربوطه مشخص شده است.

مدیرکل ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی کشور اظهار کرد: تدابیر لازم برای آماده‌سازی راهدارخانه برای اسکان مسافران جاده‌یی در مواقع ضرورت برای نوروز 95 نیز در حال انجام است.

وی افزود: به همین منظور نصب تابلو علایم و تجهیزات به لحاظ بازنگری در حفاظ‌های ایمنی و شستشوی علایم و نیز نصب مسیر نماها نیز انجام می‌شود.


نصب 5هزار تابلو هشدار‌دهنده در جاده‌ها

قربانی گفت: دراین میان حداقل 5هزار تابلو و بنر هشدار‌دهنده راه و آگاهی‌سازی ایمنی نیز در جاده‌ها نصب می‌شود.

وی افزود: 10 اکیپ مهندسان مشاوره وزارت راه و شهرسازی نیز از ابتدای بهمن ماه کلیه راه‌های شریانی کشور را مورد بازرسی قرار داده و مواردی که احتمالا نیاز به اصلاح داشته باشند به راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ کرده تا نسبت به اصلاح آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی کشور طرح نوروزی 95 را بهترین زمان برای ارائه خدمات به مردم دانست تا سفری خوش و ایمن برای مسافران رقم بخورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر