رییس‌جمهوری سوییس وارد تهران شد

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۵۳


یوهان اشنایدر آمان، رییس‌جمهوری کنفدراسیون سوییس به دعوت رسمی دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران دیروز در راس یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و علمی وارد تهران شد.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهوری سوییس در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

دفتر ریاست‌جمهوری سوییس چهارشنبه گذشته در آستانه سفر اشنایدر آمان به ایران در بیانیه‌یی اعلام کرد که هدف از این سفر گسترش روابط تهران- برن در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و دیگر بخش‌هاست.

توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی و ارتقای سطح همکاری‌های مشترک در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، قضایی و فرهنگی میان تهران و برن ازجمله اهداف سفر رییس‌جمهوری سوییس به جمهوری اسلامی ایران است.

ده‌ها نفر از صاحبان صنایع بزرگ، سرمایه‌گذاران و روسای بزرگ‌ترین شرکت‌های سوییسی اشنایدر آمان را در سفر به تهران همراهی می‌کنند. در این سفر علاوه بر مذاکره روسای جمهوری و هیات‌های دو طرف؛ موافقتنامه‌هایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تسهیل مراودات بانکی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی میان دو کشور امضا می‌شود.

علاوه بر جلسات متعدد، رییس‌جمهوری سوییس صبح یک‌شنبه درخصوص مسائل اقتصادی و سیاسی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه تهران سخنرانی می‌کند.

به گفته مسوولان انتظار می‌رود در این سفر همچنین درباره ضرورت فعال شدن و تسریع در روند تصویب موافقتنامه‌های تجاری دو کشور از سوی پارلمان سوییس گفت‌وگو شود. به ویژه اینکه موافقتنامه‌های تجاری می‌تواند مسیر توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک را هموارتر کند. روابط ایران- سوییس از قرن هفدهم میلادی آغاز شده و تاکنون در ادوار مختلف ادامه یافته و اکنون شرایط پسابرجام زمینه را برای تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور بیش از گذشته فراهم کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر