کره‌ شمالی: امریکا را از کره زمین محو می‌کنیم

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۵۱

گروه جهان| کره شمالی خشمگین از انتشار پیش‌نویس قطعنامه جدید تحریمی شورای امنیت که معتقد است این موضوع با هدایت و رهبری امریکا صورت گرفته، این کشور را به نابودی تهدید کرد.

روزنامه«رودونگ سینمون» ارگان حزب کارگر کره شمالی روز جمعه با انتشار مطلبی که یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی نیز به آن پرداخت، اعلام کرد که امریکا را در راستای تحرکات جنگ‌طلبانه علیه پیونگ یانگ از کره زمین محو می‌کند تا دنیا رنگ آرامش به خود ببیند.

امریکا در واکنش به آزمایش اخیر هسته‌یی و پرتاب موشک بالستیک توسط کره شمالی با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌یی به شورای امنیت سازمان ملل خواستار اعمال شدیدترین تحریم‌های ممکن علیه کره شمالی شده که این موضوع عصبانیت شدید پیونگ یانگ را در پی داشت. از سوی دیگر کره‌شمالی درحالی امریکا را تهدید به نابودی کرده که این کشور قرار است برای نخستین بار بزرگ‌ترین رزمایش سالانه مشترک خود با کره جنوبی را با حضور 300هزار نیروی نظامی دو کشور در ماه آینده میلادی (مارس) در شبه ‌جزیره کره برگزار کند.

این درحالی است که امریکا تلاش دارد، سامانه‌های موشکی «تاد» خود را در خاک کره جنوبی مستقر کند؛ تلاشی که علاوه بر کره شمالی با نگرانی‌هایی از جانب چین نیز همراه بوده است. روزنامه«رودونگ سینمون» در بخشی از گزارش خود آورده است: پیونگ‌ یانگ به دلیل تحرکات مشترک امریکا و کره جنوبی هر دو کشور را به دریایی از آتش مبدل خواهد کرد.

کره شمالی تهدید کرده است که اگر امریکا و کره‌جنوبی مصرا به دنبال برگزاری رزمایش مشترک باشند، دو کشور را به آتش کشیده و آنان را با خاک یکسان می‌کند. رزمایش کی ریزالو(عزم راسخ) امریکا و کره هر سال در ماه مارس(اسفند - فروردین) برگزار می‌شود اما این‌ بار هدف این رزمایش از سوی آنان آمادگی برای حمله به کره شمالی و نابودی این کشور و مهم‌تر از همه از بین بردن رهبر آن«کیم جونگ اون» عنوان شده است. ارگان حزب کارگر کره شمالی در ادامه مطلب خود با طرح این پرسش از امریکا و کره جنوبی می‌نویسد:«شما به چه جراتی ما را تهدید می‌کنید، پس بگذارید با 10میلیون فروند موشک هر دو شما را با خاک یکسان کنیم.»

پیونگ یانگ هر زمان احساس تهدید می‌کند و به زمان برگزاری این رزمایش سالانه نزدیک می‌شود، مواضع شدید خود را علیه برگزارکنندگان آن اعلام می‌کند. این کشور بارها تاکید کرده که برگزاری این رزمایش با هدف حمله به کره شمالی است و نوعی اعلان جنگ علیه این کشور به حساب می‌آید. روزنامه کره شمالی این ‌بار در تحکیم مواضع این کشور عکس‌هایی نیز از جنگ سال‌های 1050 تا 1953 کره و تصرف کشتی امریکایی پوبلو در سال 1968 میلادی منتشر کرده است. کره شمالی اعلام کرده اگر زمانی رهبر این کشور مورد تهدید قرار گیرد میلیون‌ها جوان این کشور خود را به بمب‌های انسانی برای دفاع از او تبدیل خواهند کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر