ناطق نوری: بعضی چوب ولایت را می‌خورند و برخی نانش را

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۱۵


حجت‌الاسلام ناطق‌نوری با بیان اینکه «بعضی‌ها چوب ولایت را می‌خورند، و بعضی نان ولایت را»، تصریح کرد: این گروه دوم موج سوار و هواشناس هستند. حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق‌نوری در سخنرانی در مراسم روز سوم درگذشت مرحوم دعاگو ضمن تسلیت درگذشت این پیشکسوت انقلاب به خانواده و دوستان این مرحوم، گفت: دعاگو یک روحانی شجاع بود که در عمر نسبتا کوتاهش فراز‌های قابل توجه و برجسته‌یی داشت که هر کدام از این خصلت‌ها می‌تواند سوژه یک سخنرانی مستقل باشد. رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با طرح این پرسش که ما با پیشتازان مبارزه و انقلابیون خودمان چگونه برخورد می‌کنیم، افزود: متاسفانه ما ایرانی‌ها منش و روشمان این است که قدر پیشتازان و پیشکسوتان انقلابمان را نمی‌دانیم. در صدر مشروطه شیخ فضل‌الله نوری مجتهد تراز اول کشور که هنگام حرکت همه دست و پای او را می‌بوسیدند، در میدان توپخانه اعدام کردند. در انقلاب خودمان هم همین طور است. ناطق‌نوری با اشاره به اینکه برخی می‌گویند ایرانی‌ها هوش خوبی دارند، اما حافظه تاریخی‌شان ضعیف است، تصریح کرد: به نظرم این حرف درستی است و ما از یک نوع حادثه 10‌بار آسیب می‌بینیم. در ابتدای انقلاب آن قدر جو علیه شهید بهشتی درست کردند که برخی اجازه ندادند ایشان در مشهد سخنرانی کند.

وی با ذکر خاطره‌یی در این زمینه، افزود: یک بار در پادگانی سخنرانی داشتم عده‌یی مرا دوره کردند و گفتند به بهشتی بگو ما می‌رویم و کشته می‌شویم، تو پول‌هایی را که دزدیده‌یی به همسرانمان بازگردان! من گفتم در لیست جدید اسم من هم هست. به دلیل همین جوسازی علیه شهید بهشتی بود که امام خمینی (ره) فرمودند: «از شهادت بهشتی سخت‌تر مظلومیتش بود.» رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به فضا‌سازی علیه آیت‌الله خامنه‌ای، خاطرنشان کرد: علیه رهبری آن قدر جوسازی کردند که عده‌یی که خود را انقلابی می‌دانستند به ایشان سلام نمی‌کردند و ایشان می‌گفتند که آن قدر دید اینها نسبت به ما منفی است که اگر دو جلسه دیگر با اینها کار کنند، ما را به قصد قربت می‌کشند.

ناطق‌نوری با تاکید بر اینکه برخی حرف‌های امام(ره) را تحریف کردند، اظهار داشت: عده‌یی اول انقلاب به امام (ره) گفتند که عده‌یی در رژیم قبلی بودند، اما با ما همصدا شدند. امام (ره) فرمودند: «ملاک حال افراد است.» این جمله امام (ره) برای جذب بود نه دفع، اما برخی حرف امام(ره) راحل را تحریف کردند. وی با بیان اینکه برخی‌ها چوب ولایت را می‌خورند و بعضی نان ولایت را، افزود: این گروه دوم موج سوار و هواشناس هستند. رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به سوابق آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: یکی از پیشکسوتان مبارزه، جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی است. من از سال 42 که امام(ره) فرمان مبارزه را سر دادند کمتر شخصیتی را نقش‌آفرین‌تر از آقای هاشمی‌رفسنجانی دیدم. او شهر به شهر و کشور به کشور می‌رفت و مردم را دعوت می‌کرد تا به امام(ره) بگروند و در این راه شکنجه و زندانی شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر