ترس از مذاکره نتیجه نگاه جناحی

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۰۳


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ترس و نگرانی عده‌یی از مذاکرات دولت با جهانیان را برخاسته از نگاه باندی و جناحی به منافع ملی خواند و گفت: اگر به منطق و استدلال زبان انقلاب اعتقاد و ایمان داریم، چرا باید پیشاپیش از مذاکره با دیگران بترسیم. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در نخستین اردوی تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه در پاسخ به مطالبات سیاسی دانشجویان و گلایه آنان از شرایط سیاسی کشور و مانع‌تراشی در کارهای دولت، گفت: کسانی که دولت سابق را با همه خراب‌‌کاری‌ها، قدیس می‌خواندند، امروز درمقابل هر اقدام موثر دولت جدید، موضع می‌گیرند.

وی در پاسخ گلایه یکی از حاضرین از ایجاد محدودیت برای فعالیت‌های سیاسی گفت: جلوگیری از فعالیت‌های مثبت جوانان، ظلم به دانشجویان و مردم و برخلاف اهداف انقلاب اسلامی است. وی نظام اشتغال را مشکل امروز جامعه، مخصوصا جوانان و به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت:دانشگاه آزاد برنامه‌یی برای تاسیس پردیس‌ها و بنیادها دارد تا از طرح‌ها و اختراعات دانشجویان برای تجاری‌سازی حمایت شود. وی پنج‌میلیون فارغ‌التحصیل و نزدیک به دومیلیون دانشجو و 60هزار دانش‌آموز مدارس سما را مجموعه‌یی ارزشمند برای دانشگاه آزاد اسلامی و کشور خواند و گفت: با تشکیلات منظم و سازماندهی آنها و تبادل نیازها و ظرفیت‌ها، آینده روشنی پیش‌رو داریم که باید برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنیم.

هاشمی‌رفسنجانی با تشریح مقاطع مختلف جنگ و دخالت‌های نظامی ابرقدرت‌ها گفت: هر وقت جبهه ایران رونق می‌گرفت و عملیاتی سرنوشت‌ساز انجام می‌شد، حامیان صدام دستپاچه می‌شدند که جنگ نفت‌کش‌ها و حضور نظامی امریکا در منطقه و مقابله صریح با ایران بارزترین نمونه آن است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر