اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۹۴۲

جشن شکرگزاری خیران حامی کودکان سرطانی در مازندران برگزار می‌شود

ساری محمد سلطان‌تویه مسوول روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران از برگزاری جشن شکرگزاری توسط مجمع خیرین حمایت از کودکان سرطانی در مازندران خبرداد. دکتر محمد سلطان‌تویه افزود: جهت تجلیل از خیران سلامت مشارکت‌کننده در احدث بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان سرطانی شمال کشور جشن شکرگزاری در ساری برگزار می‌شود.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: این مراسم همزمان با سالروز تاسیس موسسه ماهک و با حضور جمعی از مسوولان استان و هنرمندان کشور همچون علیرضا قربانی و پرویز پرستویی برگزار می‌شود و اجرای مراسم جشن بر عهده علی ضیاء است.


واحد صنعتی قابل تقدیر در محیط‌زیست

مشهد درهمایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز که در 26 بهمن ماه 94 از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، شرکت پتروشیمی خراسان با دریافت جایزه و لوح این همایش به عنوان «صنعت قابل تقدیر» معرفی و تقدیر شد. در این همایش که با محوریت سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران و مشارکت سازمان توسعه صنعت ملل متحد UNIDO و جامعه همکاری بین‌المللی آلمان GIZ برگزار شد، دکترجهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و خانم دکتر ابتکار معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز حضور داشتند.

گواهینامه این همایش که به مهندس موسوی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارائه شد، توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران صادر شده و تاییدیه سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد UNIDO و جامعه همکاری بین‌المللی آلمان GIZ را داراست.


حجم کار پرستاران در مازندران افزایش یافت

ساری رییس دانشگاه مازندران گفت: با تبدیل بیماران سرپایی به بستری در مازندران بر حجم کار پرستاران افزوده شد. قاسم جان بابایی در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه کشوری و استانی که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، گفت: در حال حاضر رضایتمندی خوبی از حوزه سلامت در جامعه ایجاد شد که افزایش میزان بستری موقت به نوعی بیانگر این مطلب است. وی افزود: طرح سلامت فشار زیادی به گروه پرستاران وارد کرده و نیروی خدماتی جوابگوی مردم نیستند و پرستاران باید کمبودهای بیمارستان را پاسخ دهند و تلاش خواهیم کرد پرداخت‌های پرستاران را با کمک بیمه‌ها به کمترین فاصله برسانیم. رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: مراجعات بخش بستری موقت تقریبا جزو پرکارترین ساعات کاری پرستاران است و آمارها نشان از افزایش 170 درصد رشد بستری موقت دارد. وی ادامه داد: با تبدیل بیمارهای سرپایی به بستری در مازندران بر حجم کار پرستاران افزوده شد. جان بابایی اظهار کرد: تعداد پرستار در مازندران به ازای هر هزار نفر 1.1دهم است که باید به بیش از دوبرابر تخت بیمارستان‌های استان افزایش یابد. وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر باید فضای فیزیکی بیمارستان توسعه یابد، افزود: بیمارستان هزار تختخوابی که وزارت کشور مجوز آن را صادر کرده است باید هر چه زودتر احداث و راه‌اندازی شود. رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پرستاری جزو شغل‌های سخت وزیان‌آور است، گفت: فضای رفاهی بیمارستان برای همکاران پرستار استاندارد نیست و این در کارایی پرستاران تاثیر می‌گذارد. وی افزود: هنوز رضایت دانشگاه در طرح پرداخت بر اساس عملکرد، حاصل نشده و اشکالات زیادی دارد و توجه به بهبود معیشت پرستاران در برنامه دانشگاه قرار دارد.


آبرسانی به شهر خلخال از طریق سد بفراجرد سرعت گرفته است

اردبیل مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی استان اردبیل گفت: آبرسانی به شهر خلخال از طریق سد بفراجرد سرعت گرفته که امیدواریم براساس تعهد انجام شده این کار در مهلت مقرر به سرانجام برسد.

داود نجفیان در جلسه بررسی طرح‌های اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌یی اردبیل اظهار کرد: با آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ در ماه‌های گذشته سرمایه‌گذاری هنگفتی در احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال آب شرب خلخال از سد بفراجرد به سرعت عملیاتی و اجرایی می‌شود. وی عقد قرارداد بین سرمایه‌گذار بخش خصوصی و اجرای این طرح را به روش بی‌اوتی در مدت دو سال یادآور شد و تصریح کرد: شهر خلخال و 22 روستای بخش مرکزی و روستاهای مسیر خط انتقال و تصفیه‌خانه از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی استان گفت: خط انتقال آب شرب خلخال از سد بفراجرد به طول 15 کیلومتر از مسیر روستاهای عبوری تا خلخال اجرایی می‌شود. نجفیان افزود: مبلغ سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شرکت جهاد نصر کشور تامین شده که امیدواریم از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات و حمایت‌های لازم در اجرایی شدن این پروژه را شاهد باشیم. نجفیان اضافه کرد: سدهای گیوی و بفراجرد با تامین اعتباری که در لایحه امسال پیش‌بینی شده جزو طرح‌های تکمیلی اولویت‌دار است که امیدواریم با بهره‌برداری از آنها زمینه خوبی برای توسعه بخش‌های مختلف که از قبل اجرای آن بهره‌مند می‌شوند را شاهد و ناظر باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر