مناسبات تهران-پاریس در حوزه فنی و حرفه‌ای دوباره شکل گیرد

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۹۳۷

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با سفیر فرانسه در تهران، خواستار شکل‌گیری دوباره همکاری‌های دو کشور در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌یی شد.

به گزارش روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدامین سازگارنژاد با برونو فوشه سفیر کشور فرانسه در ایران و هیات همراه دیدار و گفت‌وگو کرد. رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این دیدار از همکاری این سازمان با کشور‌های توسعه یافته خبر داد. سازگارنژاد با اشاره به سابقه همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشور فرانسه در حوزه آموزش‌های فنی وحرفه‌یی تاکید کرد: علاقه‌مند هستیم این همکاری دوباره صورت بگیرد. وی بیان داشت: محصولات مختلف فرانسوی در ایران استفاده می‌شود و برای ارائه خدمات پس از فروش لازم است تکنولوژی آموزشی لازم به ایران انتقال یابد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه روابط ایران و فرانسه در ابعاد اقتصادی توسعه می‌یابد، ضروری است ابعاد فعالیت‌ها و همکاری‌های آموزشی نیز توسعه یابد. سازگارنژاد افزود: پیامد سفر رییس‌جمهوری ایران به پاریس را به فال نیک می‌گیریم و انتظار داریم در ادامه شاهد توسعه همکاری‌ها و انتقال تکنولوژی آموزشی باشیم. در ادامه این نشست «برونو فوشه» سفیر فرانسه در ایران با اشاره به اینکه نشست‌هایی با تعداد زیادی از وزیران در ایران داشته است، اظهار علاقه‌مندی کرد سرمایه‌گذاری‌ها همراه با توسعه دوره‌های آموزشی باشد. وی با بیان اینکه یکی از زمینه‌های همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران می‌تواند همکاری با موسسه‌های آموزش حرفه‌ای در فرانسه باشد، افزود: موسسه‌های فرانسوی علاقه‌مند به برگزاری دوره‌های آموزشی برای تربیت تکنیسین‌های ماهر در ایران هستند.

سفیر فرانسه بیان داشت: دومین زمینه همکاری، شرکت‌هایی هستند که در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند و می‌توانند در زمینه‌های آموزشی نیز در کنار فعالیت‌های اقتصادی اقداماتی انجام دهند. از دیگر زمینه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران با کشور فرانسه می‌تواند برگزاری دوره‌های آموزشی با دانشگاه‌های فرانسوی باشد.

فوشه بیان داشت: بنگاه‌های اقتصادی کشور فرانسه می‌توانند در زمینه آموزش تکنیسین‌های ماهر در ایران اقداماتی انجام دهند. وی درخواست کرد؛ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران پیش‌نویس همکاری‌ها و نیازهای خود را در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای تنظیم کند تا بتوان زمینه‌های همکاری را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه توریسم از سال گذشته یک سرمایه‌گذار بزرگ در ایران حضور یافته که همه پروژه‌های آنها در ایران همراه با آموزش خواهد بود، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ایران نیز می‌تواند در این زمینه نقش تاثیرگذار داشته باشد. برای همکاری مشترک نیازمند تدوین یک نقشه راه هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر