دوران دفاع مقدس مایه آبروی ملت ایران است

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۹۳

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی، دوران دفاع مقدس را مایه آبرو برای ملت ایران دانستند و تاکید کردند: تجربه هشت‌سال دفاع مقدس نشان داد که باوجود همه تنگناها و فشارها و نبود اعتبارات مالی و مشکلات فراوان، می‌توان با عزم راسخ و توکل بر خدا، در مقابل زورگویی و توقعات بی‌جای قدرت‌های جهانی ایستاد.

در این دیدار که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس را یک مساله مهم و دارای ابعاد گوناگون برشمردند و گفتند: خاطرات و واقعیات و درس‌های هشت‌سال دفاع مقدس، یک فرهنگ ساری و جاری و سرچشمه‌یی است که اگر به‌درستی درک و فهم شود، قطعا به سود ملت ایران و آینده کشور خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تشکیل جبهه گسترده نظامی متشکل از غرب و شرق و کشورهای وابسته آنها در منطقه، در مقابل جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ تحمیلی افزودند: قصد این جبهه گسترده، تضعیف و بی‌آبرویی نظام اسلامی و گرفتار کردن آن به مشکلات داخلی و در نهایت زمینه‌سازی برای فروپاشی جمهوری اسلامی بود اما نظام اسلامی و ملت ایران، با وجود کمبود امکانات و تجهیزات و مشکلات فراوان آن زمان، در مقابل این جبهه ایستاد و سربلند از میدان خارج شد. ایشان گفتند: به واسطه ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، بسیاری از شخصیت‌های اثرگذار و ذهن‌های فعال در کشورهای اسلامی و غیراسلامی، به دفاع مقتدرانه با دست خالی، اعتقاد راسخ پیدا کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به هزینه‌های جنگ تحمیلی به‌ویژه شهدای گرانقدری که تقدیم انقلاب اسلامی شد، افزودند: باوجود آنکه هزینه‌های مادی و معنوی جنگ تحمیلی بالا بود اما دستاوردهای ملت ایران در هشت‌سال دفاع مقدس، در مقابل هزینه‌ها، بسیار عظیم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همه فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس را به ثبت خاطرات و واقعیات این دوران سفارش و خاطرنشان کردند: به لطف خداوند آثاری هم که تا به امروز از هشت سال دفاع مقدس منتشر شده است، آثار خوبی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر