5روز به انتخابات

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۹۲۳

آخرین اخبار انتخابات به روایت تعادل

گروه ایران| مهم‌ترین اظهارنظر انتخاباتی روز گذشته مربوط است به صحبت‌های رییس‌جمهور در گردهمایی کارگزاران و آینده اقتصاد که در ورزشگاه شهید معتمدی برگزار شد؛ روحانی در این همایش انتخابات اسفندماه 94را آغاز پروژه برجام2 دانست که می‌تواند زمینه رونق اقتصادی و بهبود معیشتی را برای کشور به دنبال داشته باشد. در کنار صحبت‌های روحانی اظهارنظرهای افراد و چهره‌های مختلف سیاسی در فاصله 5روز مانده به موعد نهایی انتخابات در رسانه‌های گروهی بازتاب پیدا کرد.


حضور مردم در انتخابات به اقتدار ملی کمک زیادی می‌کند

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه گفت: «حضور در انتخابات آثار مهمی دارد و نقش هر دو مجلس نیز بسیار اساسی است.» رییس قوه قضاییه تصریح کرد: «برخلاف اظهارات برخی افراد در قانون اساسی نظارت بر رهبری نداریم، اما براساس قوانین موجود می‌توان معنای نظارت را دریافت کرد.»


انتقاد رییس ستاد انتخابات کشور از صداوسیما

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور طی اطلاعیه‌یی از صداوسیما درخواست کرد که اطلاعیه‌های رسمی ستاد انتخابات کشور با امضای وی یا دبیر ستاد انتخابات کشور از طریق شبکه‌های سراسری صداوسیما پخش شوند.


ورود استیکر‌های تبلیغاتی به صحنه انتخابات

کانال‌های تلگرامی بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس و احزاب که پیش از این هم فعال بودند، با نزدیک شدن به انتخابات، فعالیت خود را چند برابر کرده‌اند و هرکدام به یک خبرگزاری نیمه‌رسمی برای بازتاب میتینگ‌های انتخاباتی و شعارهای کاندیداها تبدیل شده‌اند. اما در این میان، استیکرهای تبلیغاتی، جدیدترین پدیده انتخابات است که تعدادی از کاندیداها دست به تولید و انتشار آن زده‌اند.


یادگار امام(ره) و هاشمی متعلق به ملت هستند

اسدالله بادامچیان قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: «رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نوه امام(ره) در درون نظام هستند و به ملت تعلق دارند.» بادامچیان با بیان اینکه «جامعه مدرسین نسبت به حضور علی لاریجانی در لیست خود به جمع‌بندی رسیده است» اظهار کرد: «ما نیز به عنوان حزب موتلفه تابع نظرات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستیم.»وی همچنین در رابطه با عدم احراز صلاحیت سیدحسن خمینی اظهار کرد: «برخی‌ می‌گویند ایشان ردصلاحیت‌ شده‌اند اما این بی‌احترامی به یادگار امام(ره) و خانواده بنیانگذار انقلاب است چراکه چنین ادعایی درست نیست. ایشان در انتخابات ثبت‌نام کردند و چون در آزمون شرکت نکردند به دلیل عدم حضورشان صلاحیت‌شان توسط شورای نگهبان احراز نشد و به این ترتیب ایشان ردصلاحیت نشدند بلکه از کاندیداتوری انصراف دادند.»


دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از اصولگرایان معتدل

محمد نیشابوری عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: «دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از اصولگرایان میانه حمایت از دولت است. وی اظهار کرد: «موضوع ائتلاف در جناح اصلاح‌طلبان از سال92 در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر