نبرد اپل با دولت امریکا ادامه دارد

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۸۸۱


نیویورک‌تایمز

بدرود در دیوان عالی - تابوت قاضی آنتونین اسکالیا روز جمعه به داخل ساختمانی برده شد که او در آن، به شکل‌دهی قانون امریکا کمک کرد.

بمباران امریکا در لیبی، محدودیت‌ها را آشکار می‌کند - هواپیماهای جنگی امریکایی اوایل روز جمعه شهری ساحلی در لیبی را با هدف کشتن فرمانده‌یی که مسوول قتل توریست‌های غربی بود، بمباران کردند. اما این ماموریت همچنین نشانگر فاصله رو به رشد بین عملیات‌های نظامی امریکا و تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری صلح و ثبات در منطقه‌یی پر هرج‌و‌مرج بود.

وال‌استریت‌ژورنال

نبرد باز کردن قفل آی‌فون شدت یافت - نبرد بین اپل و دولت ایالات متحده سر اینکه آیا اپل باید اجازه دهد محتویات آی‌فون قاتلان سن‌برناردینو آشکار شود یا خیر شدت یافت. دادستان‌ها می‌گویند اپل نمی‌خواهد این کار را بکند چون یک حرکت بازاریابی خوب است. اما مسوولان اپل اصرار دارند که برپایه باورهای‌شان مبنی‌بر حمایت از حریم خصوصی و امنیت شخصی افراد، عمل می‌کنند.

لس‌آنجلس تایمز

بحران هویت مسیحیت انجیلی‌ها، یکی از گروه‌های کلیدی رای‌دهنده را متفرق می‌کند - از وقتی که سازمان سیاسی «اکثریت اخلاقی» به وارد شدن رونالد ریگان به کاخ سفید در سال 1980 کمک کرد، مسیحیت انجیلی‌ها یکی از قدرتمندترین گروه‌های رای‌دهنده متحد امریکا بوده‌اند. این امر ممکن است در حال تغییر باشد. با وجود اینکه مسیحیان انجیلی هنوز هم تاثیر خود را می‌گذارند، آنها به‌شدت سر اینکه کدام یک از کاندیداهای جمهوری‌خواه را انتخاب کنند، دو دل هستند.

برای سیلیکون‌ولی، خماری شروع می‌شود - مدتی پیش، کارمندان کمپانی پرکتیس فیوژن از رشد چشمگیر تکنولوژی بهره می‌بردند، روزانه غذای سالم می‌خوردند و از اجتماع‌های «جمعه خارق‌العاده» لذت می‌بردند. حالا، ریخت‌و‌پاش سیلیکون‌ولی دارد محو می‌شود، این کمپانی الکترونیکی واقع در سان‌فرانسیسکو هم موسس‌اش را بیرون انداخته، یک‌چهارم کارمندانش را تعدیل کرده و بعضی پروژه‌هایش را کنار گذاشته تا صرفه‌جویی کند. لارن بوریس که تا ماه سپتامبر مدیر برنامه‌های این کمپانی بود، می‌گوید: «من عاشق بینش این کمپانی و کسانی که آنجا کار می‌کردند بودم. این چیزی بود که من را شوکه کرد، دیگر نمی‌دانستم بینش آنها چیست».

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر